Соцмережі: про переваги для юриста та лайфхаки просування
ТЕРНОПІЛЬ — 28 жовтня 2020 року. Яку роль грають соцмережі в житті та кар’єрі юриста? З чого варто почати фахівцю на старті просування послуг в Інтернеті? Чіткий інструментарій надала Ольга Боднар, Голова Відділення АПУ в Тернопільській області, адвокатка, керуюча АО «Твій адвокат».
Може здатися, що соцмережі юристам потрібні лише як сховище практики ВС, яку вже перепостили всі колеги. Чи для розміщення селфі на фоні суду чи прокуратури. Більшість з правників використовують соцмережі саме так — так робила і я, поки не захотіла продавати свої послуги й онлайн. Розповім детальніше про власний досвід і корисні кейси.
Про себе: хто я та в яких соцмережах працюю?
Мене звати Ольга Боднар, я адвокатка, керуюча АО «Твій адвокат» у Тернополі. В роботі я активно використовую дві соцмережі: Instagram та Facebook. В Insta моя сторінка зібрала вже 10,4 тис. підписників, на особистій сторінці у Фейсбук 5 тис. друзів. Там же, на бізнес-сторінці — майже 3 700 підписників.
Чому я вирішила розвивати соцмережі?
У 2017 році я повернулася на роботу після 5-річного декрету. Кілька походів до суду дали мені зрозуміти: юрринок у моєму місті змінився, на нього вже зайшла молода та свіжа кров. Колишні клієнти, напевно, й не здогадувалися, що я знову працюю, а сарафанне радіо вже не сприяло залученню клієнтів так, як у 2003 році.
Потрібно було щось змінювати. Я не мала великих бюджетів на рекламу на біл-бордах чи на місцевих телеканалах, але був смартфон. Тому я почала саме з того, що мала під рукою — соцмереж.
Спочатку в хід пішов Facebook: перший пост за довгий час. Саме він нагадав моїм друзям, знайомим, колишнім клієнтам, що я знову в справі. Саме через Fb я набрала перших клієнтів після декрету, та, як кажуть SMM-ники — «це була тепла аудиторія». Нових клієнтів, які прийшли до мене виключно через соцмережі спочатку не було.
Я була дещо наївною, та думала, що для залучення клієнтів таким чином потрібно лише пару разів на тиждень закидати на свою сторінку юридичний пост із картинкою з фотостоку. Пости я писала, та клієнтів не було. Тоді я зрозуміла, що система працює по іншому, і самостійно я в ній наряд чи розберуся.
Як розкачати свої соцмережі та чи можливо це зробити самостійно?
Спочатку я звернулася до SMM-ниці яка пояснила мені ази: як часто треба викладати пости, як розділяти та оформляти текст в Insta, аби той не виглядав суцільним полотном. Ну, й ще багато інших фішок «для чайників у онлайн-всесвіті».
І на цьому я не зупинилася. Поступово почала працювати з фотографами (для створення контенту), таргетологами (які спочатку самостійно налаштовували мені рекламу, а потім навчили цього мене), копірайтерами (допомагають писати неюридичні тексти).
Ви, звісно, можете робити все самостійно. Та зауважте: ви будете помилятися і будете вимушені старанно вчитися та багато практикувати. Звісно, мені було шкода бюджету для таких ніби «несерйозних» витрат, але в соцмережах, як і в житті в цілому, діє правило: «нічого не вкладеш — нічого й не отримаєш».
Чи реально юристу продавати через соцмережі?
Почну з головного: реально! Правда, мій перший клієнт із соцмереж прийшов майже через рік ведення блогів. Так, це може бути довгою грою, адже юридичні послуги не одяг: їх не куплять за принципом «сподобалося/купив». Аби клієнт купив у юриста, останній повинен завоювати його довіру, переконати в своїй порядності та професіоналізмі.
Звісно, якби я від початку розвивала свої блоги з допомогою спеціалістів, можливо, кількість клієнтів збільшилася б швидше, та я не шкодую. Адже тепер точно знаю - як буває по обидві сторони.
Тепер, після двох років активного ведення соцмереж, сотень постів та тисяч розмовних stories, потік клієнтів із соцмереж — постійний.
Поради для ефективності. Як вести соцмережі?
1. Створюйте якісний контент: як фото, так і тексти.
2. Говоріть в stories: так ваш підписник побачить, що ви жива людина, а не юридичний довідник, а довіра до вас одразу зросте.
3. Додайте в соцмережі більше особистості: познайомте свою аудиторію з собою, розкажіть їм про себе, ніхто не буде довіряти профілю «без обличчя». Тим більше не купить в нього юридичну послугу
4. Розповідайте про результати своєї роботи. Контент у форматі «кейсів» найбільш ефективний для продажу послуг.
5. Будьте чесними з аудиторією, покажіть з якими проблемами ви стикаєтеся — так підписник відчує подібність до вас;
6. Використовуйте таргетовану рекламу: нехай про вас дізнається більше людей! Та будьте обачні, спочатку працюйте з таргетологами, нехай вони правильно налаштують рекламний кабінет!
Переваги соцмереж для роботи юриста
Соцмережі існують не тільки для залучення нових клієнтів. Далі — про головні переваги:
1) Онлайн-нетворкінг: Instagram та Facebook познайомив мене з багатьма юристами з усієї країни. Деякі знайомства переросли в постійне, тепле спілкування.
2) Розвиток комунікаційних та ораторських навичок: соцмережі, зокрема запис історій, проведення прямих ефірів змушує подивитись на себе «з боку», вдосконалювати ораторське мистецтво. Так ти вчишся максимальній лаконічності та ясності в мовленні — storie триває 15 секунд, за які ви маєте довести свою думку до підписника.
3) Соцмережі дають можливість бути «просвітником» — донести аудиторії корисну, актуальну інформацію, висловити думку щодо конкретного явища чи події, зруйнувати стереотип про «консервативних» юристів.
Очевидно, що, всі сфери життя рухаються в напрямку діджиталізації — правник, якого немає в соцмережах, не зможе складати ефективну конкуренцію колегам, які давно вже там. Тому, не вагайтеся і розвивайте свої соцмережі вже зараз. Головне, продумайте стратегію та мету. Все інше — навички, отримаєте в процесі!