Реєстраційна служба в перехідний період: реалії та перспективи – обговорення у Харкові

ХАРКІВ – 4 грудня 2015 року. Відділення АПУ в Харківській області спільно із Управлінням державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Харківській області провели круглий стіл «Реєстраційна служба в перехідний період: реалії та перспективи».

Метою круглого столу був обмін думками та досвідом між адвокатами та суддями, представниками державних органів з приводу стану виконання судових рішень та очікуваних змін, які несе в собі реформа  реєстраційної служби України.

Із вітальним словом відкрив захід Максим Шевердін, член Правління Асоціації правників України, Голова Відділення АПУ в Харківській області, партнер ЮФ «Кібенко, Оніка і партнери».

До учасників круглого столу звернувся також і Роман Чумак, член Ради відділення АПУ в Харківській області, який виступав у ролі модератора заходу. Питання щодо реформування реєстраційної служби та передачі функції реєстрації до органів місцевого самоврядування та акредитованих суб’єктів розкрила Наталія Когут,  начальник Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Харківській області.

Так, відповідно 26 листопада Верховна Рада України в другому читанні ухвалила розроблений Мін’юстом спільно з представниками всіх фракцій коаліції та громадянського суспільства пакет законів, які забезпечують передачу функцій з реєстрації майна та нерухомості місцевій владі, нотаріусам та іншим акредитованим суб’єктам, а саме:

• Закон про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо фінансової  забезпеченості надання адміністративних послуг органами місцевого самоврядування) (реєстр. №2981);
• Закон про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (реєстр. №2982);
• Закон про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (реєстр. №2983);
• Закон про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг (реєстр. №2984).

Законопроектами, зокрема, передбачається:

• передача функцій з державної реєстрації виконавчим органам сільських, селищних, міських рад (у тому числі об'єднаних територіальних громад), місцевим держадміністраціям, нотаріусам та акредитованим суб’єктам;
• здійснити перерозподіл надходжень державного та місцевих бюджетів;
• уніфікація процедур державної реєстрації нерухомості та бізнесу;
• запровадження можливості подачі електронних документів для проведення реєстраційних дій у сфері нерухомості усіма суб’єктами;
• скорочення переліку документів, що подаються для державної реєстрації нерухомості та бізнесу (у тому числі за рахунок їх отримання в електронній формі від державних органів);
• запровадження дворівневої системи адміністративного оскарження рішень державних реєстраторів;
• запровадження відповідальності суб'єктів державної реєстрації за порушення у сфері державної реєстрації прав;
• запровадження нової системи розрахунку розмірів адміністративного збору за проведення державної реєстрації нерухомості та бізнесу.

Під час круглого столу також були обговорені питання щодо судової практики у справах про оскарження рішень державних реєстраторів.

Committee News

15 October 2019
24 February 2020

Legal assistance