Реєстраційна служба в перехідний період: реалії та перспективи – обговорення у Харкові

ХАРКІВ – 4 грудня 2015 року. Відділення АПУ в Харківській області спільно із Управлінням державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Харківській області провели круглий стіл «Реєстраційна служба в перехідний період: реалії та перспективи».

Метою круглого столу був обмін думками та досвідом між адвокатами та суддями, представниками державних органів з приводу стану виконання судових рішень та очікуваних змін, які несе в собі реформа  реєстраційної служби України.

Із вітальним словом відкрив захід Максим Шевердін, член Правління Асоціації правників України, Голова Відділення АПУ в Харківській області, партнер ЮФ «Кібенко, Оніка і партнери».

До учасників круглого столу звернувся також і Роман Чумак, член Ради відділення АПУ в Харківській області, який виступав у ролі модератора заходу. Питання щодо реформування реєстраційної служби та передачі функції реєстрації до органів місцевого самоврядування та акредитованих суб’єктів розкрила Наталія Когут,  начальник Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Харківській області.

Так, відповідно 26 листопада Верховна Рада України в другому читанні ухвалила розроблений Мін’юстом спільно з представниками всіх фракцій коаліції та громадянського суспільства пакет законів, які забезпечують передачу функцій з реєстрації майна та нерухомості місцевій владі, нотаріусам та іншим акредитованим суб’єктам, а саме:

• Закон про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо фінансової  забезпеченості надання адміністративних послуг органами місцевого самоврядування) (реєстр. №2981);
• Закон про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (реєстр. №2982);
• Закон про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (реєстр. №2983);
• Закон про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг (реєстр. №2984).

Законопроектами, зокрема, передбачається:

• передача функцій з державної реєстрації виконавчим органам сільських, селищних, міських рад (у тому числі об'єднаних територіальних громад), місцевим держадміністраціям, нотаріусам та акредитованим суб’єктам;
• здійснити перерозподіл надходжень державного та місцевих бюджетів;
• уніфікація процедур державної реєстрації нерухомості та бізнесу;
• запровадження можливості подачі електронних документів для проведення реєстраційних дій у сфері нерухомості усіма суб’єктами;
• скорочення переліку документів, що подаються для державної реєстрації нерухомості та бізнесу (у тому числі за рахунок їх отримання в електронній формі від державних органів);
• запровадження дворівневої системи адміністративного оскарження рішень державних реєстраторів;
• запровадження відповідальності суб'єктів державної реєстрації за порушення у сфері державної реєстрації прав;
• запровадження нової системи розрахунку розмірів адміністративного збору за проведення державної реєстрації нерухомості та бізнесу.

Під час круглого столу також були обговорені питання щодо судової практики у справах про оскарження рішень державних реєстраторів.

Новини відділеннь

У вас є цікава ідея заходу?

Сайт використовує cookies та інші технології для того, щоб ми могли запам’ятовувати Ваші вподобання та дізнаватись, як саме Ви використовуєте наш сайт. Обробка вказаних даних відбувається відповідно до Положення про обробку та захист персональних даних Всеукраїнської громадської організації «Асоціація правників України», з яким можна ознайомитися за посиланням.
Натискаючи «ТАК», Ви надаєте згоду на використання cookies та інших технологій під час відвідування нашого сайту.
ТАК