Карантинні хроніки, регіональні. Глава 12, харківська, АО «ЮК «АРЕС»

ХАРКІВ – 13 квітня 2020 року. Минув майже місяць з моменту введення карантинного режиму. Ми вже дізналися про поточні справи капітанів найкращих юридичних кораблів столиці, Львова, Одеси та навіть побували в Мін’юсті. Сьогодні ми вирішили відправитися до першої столиці. На капітанський місток АО «ЮК «АРЕС» нас запросив Роман Чумак, член Ради Відділення АПУ в Харківській області.

«Найголовніше тут бути Людиною, з усвідомленим підходом до подій у країні та світі»

Карантин, 3 тижні потому. Враження Романа

Дуже суперечливі. З одного боку, розумію та повністю підтримую всі заходи, спрямовані на профілактику боротьби з вірусом. З іншого - щодня спостерігаю динаміку зупинки бізнес-процесів своїх клієнтів.

Від початку карантину було зрозуміло, що всім буде нелегко. Та з кожним днем, наші, як наявні, так і потенційні клієнти стикаються з нерозумінням роботодавців, які відмовляються платити підлеглим. Або ж з абсолютною розгубленістю відповідального підприємця, який хоче допомогти співробітникам, але не має жодних засобів - адже бізнес і так збитковий.

За цей період кожен встиг відчути на собі цю важку ношу. Тому я впевнений, що при кращих прогнозах, найближчий місяць буде надважким для бізнесу та громадян в цілому. Вже зараз багато наших клієнтів просять про значні знижки на юрпослуги, деякі проєкти повністю зупинені. Попереду на нас чекають складні та непрості часи.

Перша реакція на форс-мажор

Так історично склалося, що юристи - люди прагматичні. Ми не стали занурюватися в філософські питання та міркувати над тлінністю буття, а вирішили одразу приступити до реальних дій.

Першою реакцією стало максимальне скорочення витрат. Були підготовлені та відправлені листи з проханням зменшити розмір орендної плати на час карантину, та всіляких витрат, які втратили свій сенс через карантин.

Також ми були змушені заморозити оплату частини рахунків. Домовилися з контрагентами про тимчасову відстрочку. У нестабільній ситуації, як зараз, на щастя, все тримається на лояльності та людському розумінні. І ми не виняток.

Перші кроки

1. Особиста гігієна співробітників. Ще до введення державною владою карантину, я подбав, аби невіддільною частиною щоденної рутини кожного в офісі стала дезінфекція рук і предметів, з якими відбувається постійний контакт. Ще вдалося закупитися масками на тривалий період.

2. Обов'язкова дезінфекція приміщень. Доки відновлення справедливості у справах наших клієнтів ще відбувалося в межах офісу, вона проводилася двічі на день за допомогою відповідних засобів.

3. Найголовніше - ми повністю припинили особистий прийом клієнтів і перейшли на віддалену роботу. Це був вимушений захід як задля виконання чинного законодавства, так і для абсолютного захисту та безпеки всіх співробітників.

Дистанційний формат vs контроль. Про умови роботи та рівень комфорту

Дистанційка. Всі ділові переговори здійснюються в одному з корпоративних месенджерів. Щохвилини кожен має доступ до всієї необхідної для роботи інформації. Такий режим дозволяє присвятити більше часу роботі, адже «час на дорогу» тепер можна використовувати в інтересах Компанії. За допомогою сучасних технологій контролювати будь-які дії працівників дуже легко, такі дії не потребують додаткових зусиль.

Та все ж, як на мене, в офісі працюється краще, продуктивніше. Тут немає факторів, що відволікають. Та й віртуальне спілкування з клієнтом ніколи не замінить реальні зустрічі. До нас за допомогою звертаються люди різної вікової категорії. Очевидно, що дідусі та бабусі навряд чи зможуть вийти до відео-конференції в Zoom або Skype для роз'яснення стратегії ведення справи. Тому після по завершенню карантину: рідний офіс – чекай на нас! При цьому онлайн формат все ж залишиться невіднятною частиною нашої роботи.

Неординарних кейсів, пов'язаних з таким форматом роботом поки ще не було, та, я думаю, все ще попереду.

Пріоритет уваги керівника: бізнес, клієнти чи підлеглі? Трисвятий баланс розподілу?

Це невіддільні компоненти цілого. Прибравши одну ланку, втратимо весь сенс. Завдання хорошого керівника: враховувати інтереси кожного та балансувати між потребами. Зараз такий баланс вимагає ще більших зусиль та енергії. Та в поточній ситуації реальному ризику найбільше піддаються працівники. Тож питання про переведення всієї роботи на дистанційку не викликало питань.

Спілкування з клієнтами ми звели до телефонних або онлайн-розмов, а бізнесом, як я вже переконався, можна керувати і вдома. Найголовніше тут бути Людиною, з усвідомленим підходом до подій у країні та світі. В першу чергу - якнайкраще убезпечити себе та своє оточення.

Релігія & магічний девіз на період карантину для колективу

От цікаво! Я б зробив назву в колективному месенджері типу: «Успішний адвокат - здоровий адвокат». Це стало б нагадуванням про те, що всі ми працюємо заради спільної мети – це раз. І щоразу, подивившись на цей девіз, потрібно, як мінімум, встати та помити руки - це два. Як на мене, дуже практично та переконливо.

Що далі: ситуація за рік — прогноз від Романа Чумака. Результат вжитих дій і карантину в цілому

Переконаний - через рік я скажу, що, без огляду на труднощі, з якими всім, без винятку, довелося зіткнутися віч-на-віч, ми впоралися несподівано швидко та з мінімальними жертвами. Я закликаю людей до усвідомленості та розуміння того, що відбувається, адже відповідальність лежить на кожному з нас. Тільки якщо кожен візьме на себе ношу дотримань усіх пов'язаних з карантином правил, матиму змогу сказати такі слова.

Я розумію, що чим довше триватиме карантин, тим більше буде роботи після нього. Не виключено, що будуть введені нові методи роботи. Та наше ключове завдання наразі - це вистояти у боротьбі з невидимим опонентом. Дотримання гігієни і всіх правил поведінки в умовах карантин. А потім вже можна буде пуститися у всі тяжкі - повністю зайнятися відновленням, розвитком свого бізнесу та економіки країни в цілому. Кінець світу - це явно не про нас. Тільки позитивні думки, тільки чудовий настрій.

Committee news

Do you have an interesting idea for an event?

The UBA web-site uses cookies and other technologies so that we can remember your preferences and find out exactly how you use our web-site. Processing of the given data takes place in accordance with the Regulation on the Processing and Protection of Personal Data of the All-Ukrainian Non-Governmental Organization "Ukrainian Bar Association". For more information about the Regulation please follow the link.
By clicking "YES", you consent to the use of cookies and other technologies when visiting our web-site.
YES