Карантинні хроніки, регіональні. Глава 12, харківська, АО «ЮК «АРЕС»

ХАРКІВ – 13 квітня 2020 року. Минув майже місяць з моменту введення карантинного режиму. Ми вже дізналися про поточні справи капітанів найкращих юридичних кораблів столиці, Львова, Одеси та навіть побували в Мін’юсті. Сьогодні ми вирішили відправитися до першої столиці. На капітанський місток АО «ЮК «АРЕС» нас запросив Роман Чумак, член Ради Відділення АПУ в Харківській області.

«Найголовніше тут бути Людиною, з усвідомленим підходом до подій у країні та світі»

Карантин, 3 тижні потому. Враження Романа

Дуже суперечливі. З одного боку, розумію та повністю підтримую всі заходи, спрямовані на профілактику боротьби з вірусом. З іншого - щодня спостерігаю динаміку зупинки бізнес-процесів своїх клієнтів.

Від початку карантину було зрозуміло, що всім буде нелегко. Та з кожним днем, наші, як наявні, так і потенційні клієнти стикаються з нерозумінням роботодавців, які відмовляються платити підлеглим. Або ж з абсолютною розгубленістю відповідального підприємця, який хоче допомогти співробітникам, але не має жодних засобів - адже бізнес і так збитковий.

За цей період кожен встиг відчути на собі цю важку ношу. Тому я впевнений, що при кращих прогнозах, найближчий місяць буде надважким для бізнесу та громадян в цілому. Вже зараз багато наших клієнтів просять про значні знижки на юрпослуги, деякі проєкти повністю зупинені. Попереду на нас чекають складні та непрості часи.

Перша реакція на форс-мажор

Так історично склалося, що юристи - люди прагматичні. Ми не стали занурюватися в філософські питання та міркувати над тлінністю буття, а вирішили одразу приступити до реальних дій.

Першою реакцією стало максимальне скорочення витрат. Були підготовлені та відправлені листи з проханням зменшити розмір орендної плати на час карантину, та всіляких витрат, які втратили свій сенс через карантин.

Також ми були змушені заморозити оплату частини рахунків. Домовилися з контрагентами про тимчасову відстрочку. У нестабільній ситуації, як зараз, на щастя, все тримається на лояльності та людському розумінні. І ми не виняток.

Перші кроки

1. Особиста гігієна співробітників. Ще до введення державною владою карантину, я подбав, аби невіддільною частиною щоденної рутини кожного в офісі стала дезінфекція рук і предметів, з якими відбувається постійний контакт. Ще вдалося закупитися масками на тривалий період.

2. Обов'язкова дезінфекція приміщень. Доки відновлення справедливості у справах наших клієнтів ще відбувалося в межах офісу, вона проводилася двічі на день за допомогою відповідних засобів.

3. Найголовніше - ми повністю припинили особистий прийом клієнтів і перейшли на віддалену роботу. Це був вимушений захід як задля виконання чинного законодавства, так і для абсолютного захисту та безпеки всіх співробітників.

Дистанційний формат vs контроль. Про умови роботи та рівень комфорту

Дистанційка. Всі ділові переговори здійснюються в одному з корпоративних месенджерів. Щохвилини кожен має доступ до всієї необхідної для роботи інформації. Такий режим дозволяє присвятити більше часу роботі, адже «час на дорогу» тепер можна використовувати в інтересах Компанії. За допомогою сучасних технологій контролювати будь-які дії працівників дуже легко, такі дії не потребують додаткових зусиль.

Та все ж, як на мене, в офісі працюється краще, продуктивніше. Тут немає факторів, що відволікають. Та й віртуальне спілкування з клієнтом ніколи не замінить реальні зустрічі. До нас за допомогою звертаються люди різної вікової категорії. Очевидно, що дідусі та бабусі навряд чи зможуть вийти до відео-конференції в Zoom або Skype для роз'яснення стратегії ведення справи. Тому після по завершенню карантину: рідний офіс – чекай на нас! При цьому онлайн формат все ж залишиться невіднятною частиною нашої роботи.

Неординарних кейсів, пов'язаних з таким форматом роботом поки ще не було, та, я думаю, все ще попереду.

Пріоритет уваги керівника: бізнес, клієнти чи підлеглі? Трисвятий баланс розподілу?

Це невіддільні компоненти цілого. Прибравши одну ланку, втратимо весь сенс. Завдання хорошого керівника: враховувати інтереси кожного та балансувати між потребами. Зараз такий баланс вимагає ще більших зусиль та енергії. Та в поточній ситуації реальному ризику найбільше піддаються працівники. Тож питання про переведення всієї роботи на дистанційку не викликало питань.

Спілкування з клієнтами ми звели до телефонних або онлайн-розмов, а бізнесом, як я вже переконався, можна керувати і вдома. Найголовніше тут бути Людиною, з усвідомленим підходом до подій у країні та світі. В першу чергу - якнайкраще убезпечити себе та своє оточення.

Релігія & магічний девіз на період карантину для колективу

От цікаво! Я б зробив назву в колективному месенджері типу: «Успішний адвокат - здоровий адвокат». Це стало б нагадуванням про те, що всі ми працюємо заради спільної мети – це раз. І щоразу, подивившись на цей девіз, потрібно, як мінімум, встати та помити руки - це два. Як на мене, дуже практично та переконливо.

Що далі: ситуація за рік — прогноз від Романа Чумака. Результат вжитих дій і карантину в цілому

Переконаний - через рік я скажу, що, без огляду на труднощі, з якими всім, без винятку, довелося зіткнутися віч-на-віч, ми впоралися несподівано швидко та з мінімальними жертвами. Я закликаю людей до усвідомленості та розуміння того, що відбувається, адже відповідальність лежить на кожному з нас. Тільки якщо кожен візьме на себе ношу дотримань усіх пов'язаних з карантином правил, матиму змогу сказати такі слова.

Я розумію, що чим довше триватиме карантин, тим більше буде роботи після нього. Не виключено, що будуть введені нові методи роботи. Та наше ключове завдання наразі - це вистояти у боротьбі з невидимим опонентом. Дотримання гігієни і всіх правил поведінки в умовах карантин. А потім вже можна буде пуститися у всі тяжкі - повністю зайнятися відновленням, розвитком свого бізнесу та економіки країни в цілому. Кінець світу - це явно не про нас. Тільки позитивні думки, тільки чудовий настрій.

Committee news

Do you have an interesting idea for an event?