Кожен із нас піарник: 9 порад, аби не програти сьогоденню

КИЇВ — 17 травня 2021 року. Хто такий «PR-ник»? Нервова, з фіолетовими материками під очима, людина, неодмінний атрибут якої — чашка кави в руці. Звучить не надто романтично, та якщо після тижня безплідних спроб щось вигадати при народженні першої якісної ідеї у вас палають очі — це ваше покликання. Більше про професію та про те, що точно варто пам'ятати піарнику-початківцю розповіла Юлія Гончаренко, PR-координаторка Асоціації правників України спеціально для Новое Время.Бизнес.

— В еру інформаційного перенасичення, коли кількість соцмереж і месенджерів превалює над сукупною реальністю, «комунікації» та «бренд» — одні з ключових слів. Комунікаційник — один із героїв ери. Забігаючи наперед, сьогодні PR-ник — це кожен із нас. Та будьмо поступові.

«Головне — вчасно завестися хорошими мізками!» (с) В.Пелевін «Generation П» 

PR-ник — це хто?

Це сполучна ланка між аудиторією та брендом.

Слово «PR-ник» в уяві багатьох пробуджує суперпафосну особу, яка постійно гуляє по заходах і вечірках, обмінюючись візитівками із селебріті окремих галузей. Та будьмо відверті. На івентах піарник — це сірий кардинал, який «поза грою» слідкує за якісним перебігом подій. 

За ними — це нервова, з фіолетовими материками під очима, людина, неодмінний атрибут якої — чашка кави в руці. Якщо царя можна уявити зі скіпетром і яблуком, то піарника — саме з чашкою кави та гаджетом.

Звучить не надто романтично, та якщо після тижня безплідних спроб щось вигадати при народженні першої якісної ідеї у вас палають очі — це ваше покликання. 

Про що ж точно варто знати?

Стресостійкість

Внесіть це слово до фундаменту своєї працездатності. Робота з людьми — це апріорі важко та безліч кіл пекла его за Данте, від найменшого до найбільшого. Ви зіткнетеся з найгіршими із проявів людини, і найважче тут — стримати власні негативні сторони.

Тут зауважу, що знання психології — те, що точно варто придбати, засвоюючи професію. Придбати й уміти використати на практиці. 

Ви перший представник бренду, непохитна скеля, що не сприймає слова «ні», не реагує на негатив і вміє донести власну пропозицію. Для цього потрібне розуміння — людини, її потреб і того, що саме вона хоче почути від вас. 

Врешті, саме психологія допоможе вам опанувати мистецтво стресостійкості.

Плюс 

Це й про постійні дедлайни та перелік завдань, який щосекунди примножується. Ви маєте бути готові до роботи 24/7, а ваш телефон не знатиме беззвучного режиму. 

Бонус — неймовірне задоволення від результатів. Прокрастинація тут — заборонене слово. Зупинилися хоча б на секунду — вже відстаєте від гіперактивного світу.

Щирість

Ви абсолютний емпат. Я вже згадувала про розуміння. Для максимально швидкого опанування ключових нюансів психології для власної роботи потрібно банальне бажання зрозуміти іншого. Поставте себе на його місце. Слухайте, ніби ви — це співрозмовник. Тоді все вийде.

Крім того, золотий ключ до серця людини — це щирість. В роботі будьте хитрими, але щирими.

Взаємовигідність

Головне правило успішної співпраці — акцент на потребах вашого потенційного контрагента. Знову вмикайте емпатію та співпрацюйте саме з огляду на його інтереси — будьте корисним.

Компактність та зрозумілість

Знову про еру інфоперенасичення. Щодня ми отримуємо сотні повідомлень, дзвінків і стільки ж листів на пошту. Щоб ваш меседж точно був донесений до співрозмовника, заздалегідь проявляйте до нього повагу. Він має бути максимально лаконічним і містити ключову інформацію про те, хто ви та яку користь можете принести. Адресат миттєво має зрозуміти: «Навіщо я це читаю?». 

Ви багаторукий Шива та безмежне джерело навичок

Це про максимальну мультизадачність. Генерацію контенту різного сорту — від новин до інтерв’ю та рекламних статей, спічрайтинг, антикризові стратегії, роботу з медіа, репутацію. І це лише частина з нагальних завдань. Ви одноосібно піарник, журналіст, SMM-ник, стратег, рекламник, фотограф, прессекретар, сторітелер і психолог. Нові виклики — це пригоди, а ви — одержимий перемогою дзюдоїст у всесвіті піару, без варіантів.

Ви — це Шерлок і Вікіпедія, що постійно оновлюється

Це про постійний моніторинг інфопростору. Уявіть, що ви — такий собі шеф у шпіонському всесвіті. Ви маєте володіти повною картиною подій, усвідомлювати, що відбувається на кожній з її сторін. Знайомства та власні джерела інформації, моніторинг-боти, регулярний огляд ЗМІ — ви маєте знати про будь-яку подію, дотичну до вашого бренду. Від банальної можливості оновлення, яку потрібно використати першим для нового проєкту, до скандалу, про який ви дізналися заздалегідь і передбачили його наслідки. 

Холоднокровність. Абсолютна

Завжди відрізняйте професіоналізм і мораль. У вашій роботі ключове — ваша мета, дістатися потрібно за будь-яку ціну. Ви не чуєте слова «ні», стримуєте надмірні співчуття та довіру. Ви щирий, але не дурний. Пам’ятайте, що у своїй більшості люди зловживають лицемірством, завжди та всюди.

Доповнення

У кожному зі згаданих пунктів, й особливо тут, пам’ятайте про баланс. Рівновага — безлімітний переможний квиток. 

Ви бренд

Йдеться і про постійне самовдосконалення. Мозок має постійно насичуватися потрібною для вас інформацією, перелік корисних знайомств і навичок — розширюватися, а ваша індивідуальність щодня все більше втілюватися у реальність. 

Бренд — це індивідуальність. Ви маєте прагнути до чіткого розуміння: хто ви, чим особливі. Поступово воно інтегрується в усвідомлення бренду, з яким ви працюєте.

Іншими словами, хочете просунути бренд — зрозумійте його. Хочете зрозуміти бренд — зрозумійте себе. 

І так, ви маєте бути ідеальним 24/7: завжди «при параді» та з вогнем в очах. Навіть якщо у вас 3 дипломи профільної освіти, без перерахованого забудьте про успіх у роботі. 

Будьте соцмережоактивними

Ваша думка — це справді важливо. Та пишіть про те, в чому ви (хоча б приблизно) профі, жартуйте влучно й формулюйте точно, як повідомлення адресату: лаконічно, зрозуміло, вчасно. Вас не має бути забагато, але в період абсолютного царювання соцмереж ігнорувати їх — злочин. 

Вступити до АПУTelegram-каналYouTube-канал.

Якщо ви бажаєте підтримати діяльність АПУ, будемо вдячні, якщо ви зробите це за посиланням.

У вас є цікава ідея заходу?

Сайт використовує cookies та інші технології для того, щоб ми могли запам’ятовувати Ваші вподобання та дізнаватись, як саме Ви використовуєте наш сайт. Обробка вказаних даних відбувається відповідно до Положення про обробку та захист персональних даних Всеукраїнської громадської організації «Асоціація правників України», з яким можна ознайомитися за посиланням.
Натискаючи «ТАК», Ви надаєте згоду на використання cookies та інших технологій під час відвідування нашого сайту.
ТАК