Кожен із нас піарник: 9 порад, аби не програти сьогоденню

КИЇВ — 17 травня 2021 року. Хто такий «PR-ник»? Нервова, з фіолетовими материками під очима, людина, неодмінний атрибут якої — чашка кави в руці. Звучить не надто романтично, та якщо після тижня безплідних спроб щось вигадати при народженні першої якісної ідеї у вас палають очі — це ваше покликання. Більше про професію та про те, що точно варто пам'ятати піарнику-початківцю розповіла Юлія Гончаренко, PR-координаторка Асоціації правників України спеціально для Новое Время.Бизнес.

— В еру інформаційного перенасичення, коли кількість соцмереж і месенджерів превалює над сукупною реальністю, «комунікації» та «бренд» — одні з ключових слів. Комунікаційник — один із героїв ери. Забігаючи наперед, сьогодні PR-ник — це кожен із нас. Та будьмо поступові.

«Головне — вчасно завестися хорошими мізками!» (с) В.Пелевін «Generation П» 

PR-ник — це хто?

Це сполучна ланка між аудиторією та брендом.

Слово «PR-ник» в уяві багатьох пробуджує суперпафосну особу, яка постійно гуляє по заходах і вечірках, обмінюючись візитівками із селебріті окремих галузей. Та будьмо відверті. На івентах піарник — це сірий кардинал, який «поза грою» слідкує за якісним перебігом подій. 

За ними — це нервова, з фіолетовими материками під очима, людина, неодмінний атрибут якої — чашка кави в руці. Якщо царя можна уявити зі скіпетром і яблуком, то піарника — саме з чашкою кави та гаджетом.

Звучить не надто романтично, та якщо після тижня безплідних спроб щось вигадати при народженні першої якісної ідеї у вас палають очі — це ваше покликання. 

Про що ж точно варто знати?

Стресостійкість

Внесіть це слово до фундаменту своєї працездатності. Робота з людьми — це апріорі важко та безліч кіл пекла его за Данте, від найменшого до найбільшого. Ви зіткнетеся з найгіршими із проявів людини, і найважче тут — стримати власні негативні сторони.

Тут зауважу, що знання психології — те, що точно варто придбати, засвоюючи професію. Придбати й уміти використати на практиці. 

Ви перший представник бренду, непохитна скеля, що не сприймає слова «ні», не реагує на негатив і вміє донести власну пропозицію. Для цього потрібне розуміння — людини, її потреб і того, що саме вона хоче почути від вас. 

Врешті, саме психологія допоможе вам опанувати мистецтво стресостійкості.

Плюс 

Це й про постійні дедлайни та перелік завдань, який щосекунди примножується. Ви маєте бути готові до роботи 24/7, а ваш телефон не знатиме беззвучного режиму. 

Бонус — неймовірне задоволення від результатів. Прокрастинація тут — заборонене слово. Зупинилися хоча б на секунду — вже відстаєте від гіперактивного світу.

Щирість

Ви абсолютний емпат. Я вже згадувала про розуміння. Для максимально швидкого опанування ключових нюансів психології для власної роботи потрібно банальне бажання зрозуміти іншого. Поставте себе на його місце. Слухайте, ніби ви — це співрозмовник. Тоді все вийде.

Крім того, золотий ключ до серця людини — це щирість. В роботі будьте хитрими, але щирими.

Взаємовигідність

Головне правило успішної співпраці — акцент на потребах вашого потенційного контрагента. Знову вмикайте емпатію та співпрацюйте саме з огляду на його інтереси — будьте корисним.

Компактність та зрозумілість

Знову про еру інфоперенасичення. Щодня ми отримуємо сотні повідомлень, дзвінків і стільки ж листів на пошту. Щоб ваш меседж точно був донесений до співрозмовника, заздалегідь проявляйте до нього повагу. Він має бути максимально лаконічним і містити ключову інформацію про те, хто ви та яку користь можете принести. Адресат миттєво має зрозуміти: «Навіщо я це читаю?». 

Ви багаторукий Шива та безмежне джерело навичок

Це про максимальну мультизадачність. Генерацію контенту різного сорту — від новин до інтерв’ю та рекламних статей, спічрайтинг, антикризові стратегії, роботу з медіа, репутацію. І це лише частина з нагальних завдань. Ви одноосібно піарник, журналіст, SMM-ник, стратег, рекламник, фотограф, прессекретар, сторітелер і психолог. Нові виклики — це пригоди, а ви — одержимий перемогою дзюдоїст у всесвіті піару, без варіантів.

Ви — це Шерлок і Вікіпедія, що постійно оновлюється

Це про постійний моніторинг інфопростору. Уявіть, що ви — такий собі шеф у шпіонському всесвіті. Ви маєте володіти повною картиною подій, усвідомлювати, що відбувається на кожній з її сторін. Знайомства та власні джерела інформації, моніторинг-боти, регулярний огляд ЗМІ — ви маєте знати про будь-яку подію, дотичну до вашого бренду. Від банальної можливості оновлення, яку потрібно використати першим для нового проєкту, до скандалу, про який ви дізналися заздалегідь і передбачили його наслідки. 

Холоднокровність. Абсолютна

Завжди відрізняйте професіоналізм і мораль. У вашій роботі ключове — ваша мета, дістатися потрібно за будь-яку ціну. Ви не чуєте слова «ні», стримуєте надмірні співчуття та довіру. Ви щирий, але не дурний. Пам’ятайте, що у своїй більшості люди зловживають лицемірством, завжди та всюди.

Доповнення

У кожному зі згаданих пунктів, й особливо тут, пам’ятайте про баланс. Рівновага — безлімітний переможний квиток. 

Ви бренд

Йдеться і про постійне самовдосконалення. Мозок має постійно насичуватися потрібною для вас інформацією, перелік корисних знайомств і навичок — розширюватися, а ваша індивідуальність щодня все більше втілюватися у реальність. 

Бренд — це індивідуальність. Ви маєте прагнути до чіткого розуміння: хто ви, чим особливі. Поступово воно інтегрується в усвідомлення бренду, з яким ви працюєте.

Іншими словами, хочете просунути бренд — зрозумійте його. Хочете зрозуміти бренд — зрозумійте себе. 

І так, ви маєте бути ідеальним 24/7: завжди «при параді» та з вогнем в очах. Навіть якщо у вас 3 дипломи профільної освіти, без перерахованого забудьте про успіх у роботі. 

Будьте соцмережоактивними

Ваша думка — це справді важливо. Та пишіть про те, в чому ви (хоча б приблизно) профі, жартуйте влучно й формулюйте точно, як повідомлення адресату: лаконічно, зрозуміло, вчасно. Вас не має бути забагато, але в період абсолютного царювання соцмереж ігнорувати їх — злочин. 

Вступити до АПУTelegram-каналYouTube-канал.

Якщо ви бажаєте підтримати діяльність АПУ, будемо вдячні, якщо ви зробите це за посиланням.

Do you have an interesting idea for an event?