Медіація у сфері ІТ: обговорення на профільному Комітеті

КИЇВ — 06 березня 2017 року. Комітет АПУ з питань телекомунікацій, інформаційних технологій та Інтернету провів обговорення особливостей медіації в українському IT-середовищі.

Своїми знаннями та досвідом з аудиторією ділилися: Марія Ліскович, медіатор Торгово-промислової палати Мюнхена та Верхньої Баварії, медіатор Київської Торгово-промислової палати, член Національної асоціації медіаторів України, адвокат, Катерина Олійник,голова Комітету АПУ з інтелектуальної власності, керівник практики ІВ АО Arzinger, патентний повірений України, та Анна Кравчук, адвокат, партнер Патентно-юридичної агенції «Синергія», патентний повірений України. Модерувала дискусію Олена Вардамацька, заступник голови Комітету АПУ з питань телекомунікацій, інформаційних технологій та Інтернету, юрист, голова IP/IT-практики «Вольф Тайс».

Розпочали засідання з невеличкого екскурсу по медіації. Зокрема, розібралися з її поняттям та особливостями використання. Так, медіація — це вид переговорів за допомогою одного або кількох нейтральних посередників (медіаторів) з метою прийняття сторонами взаємоприйнятного рішення. Варто зауважити, що зазвичай медіація визначається як альтернативний судовому спосіб вирішення конфліктів. Проте її можна застосовувати і у безконфліктних відносинах, зокрема, при укладенні угод.

Характерною рисою медіації є те, що медіатор не приймає рішення за сторони, не має права радити та давати власну оцінку ситуації. Крім того, важливою особливістю медіації є те, що вона ґрунтується на стратегії ведення переговорів та управління конфліктами на основі інтересів та є реалізацією партнерського підходу. Ця стратегія передбачає взаємне прагнення сторін до позитивної взаємодії в межах моделі «win — win».

«Цінність медіації як позасудового способу вирішення конфліктів у сфері IP та IT загалом давно доведена. Безперервний науково-технічний прогрес, творча діяльність супроводжуються патентними війнами, захистом конфіденційної інформації та розробок, невпинним суперництвом з конкурентами. Залежно від цілей і цінностей учасників ринку, медіація як інструмент вирішення конфлікту може бути прийнята або відкинута. Безумовно, цей інструмент не слід застосовувати повсюдно, адже є випадки, в яких судова система більш ефективна або необхідне створення прецеденту, встановлення заборони тощо. Однак загалом знання і застосування радником деяких медіаційних навичок і технік у роботі з клієнтом допомагає краще зрозуміти його цілі і максимально задовольнити запит», — зазначила пані Марія.

На завершення учасники поділилися власною практикою вирішення конфліктних ситуацій за допомогою медіації та отримали відповіді на свої запитання.

Долучайтеся до діяльності Комітету АПУ з питань телекомунікацій, інформаційних технологій та Інтернету! Чекаємо Ваші пропозиції та побажання на адресу: komitet@uba.ua.

Презентацію заходу можна переглянути за посиланням.

Стати членом АПУ - надихаючий нетворкінг, експертиза, практичні інструменти для розвитку та інші переваги членства

Сайт використовує cookies та інші технології для того, щоб ми могли запам’ятовувати Ваші вподобання та дізнаватись, як саме Ви використовуєте наш сайт. Обробка вказаних даних відбувається відповідно до Положення про обробку та захист персональних даних Всеукраїнської громадської організації «Асоціація правників України», з яким можна ознайомитися за посиланням.
Натискаючи «ТАК», Ви надаєте згоду на використання cookies та інших технологій під час відвідування нашого сайту.
ТАК