Медіація у сфері ІТ: обговорення на профільному Комітеті
КИЇВ — 06 березня 2017 року. Комітет АПУ з питань телекомунікацій, інформаційних технологій та Інтернету провів обговорення особливостей медіації в українському IT-середовищі.
Своїми знаннями та досвідом з аудиторією ділилися: Марія Ліскович, медіатор Торгово-промислової палати Мюнхена та Верхньої Баварії, медіатор Київської Торгово-промислової палати, член Національної асоціації медіаторів України, адвокат, Катерина Олійник,голова Комітету АПУ з інтелектуальної власності, керівник практики ІВ АО Arzinger, патентний повірений України, та Анна Кравчук, адвокат, партнер Патентно-юридичної агенції «Синергія», патентний повірений України. Модерувала дискусію Олена Вардамацька, заступник голови Комітету АПУ з питань телекомунікацій, інформаційних технологій та Інтернету, юрист, голова IP/IT-практики «Вольф Тайс».
Розпочали засідання з невеличкого екскурсу по медіації. Зокрема, розібралися з її поняттям та особливостями використання. Так, медіація — це вид переговорів за допомогою одного або кількох нейтральних посередників (медіаторів) з метою прийняття сторонами взаємоприйнятного рішення. Варто зауважити, що зазвичай медіація визначається як альтернативний судовому спосіб вирішення конфліктів. Проте її можна застосовувати і у безконфліктних відносинах, зокрема, при укладенні угод.
Характерною рисою медіації є те, що медіатор не приймає рішення за сторони, не має права радити та давати власну оцінку ситуації. Крім того, важливою особливістю медіації є те, що вона ґрунтується на стратегії ведення переговорів та управління конфліктами на основі інтересів та є реалізацією партнерського підходу. Ця стратегія передбачає взаємне прагнення сторін до позитивної взаємодії в межах моделі «win — win».
«Цінність медіації як позасудового способу вирішення конфліктів у сфері IP та IT загалом давно доведена. Безперервний науково-технічний прогрес, творча діяльність супроводжуються патентними війнами, захистом конфіденційної інформації та розробок, невпинним суперництвом з конкурентами. Залежно від цілей і цінностей учасників ринку, медіація як інструмент вирішення конфлікту може бути прийнята або відкинута. Безумовно, цей інструмент не слід застосовувати повсюдно, адже є випадки, в яких судова система більш ефективна або необхідне створення прецеденту, встановлення заборони тощо. Однак загалом знання і застосування радником деяких медіаційних навичок і технік у роботі з клієнтом допомагає краще зрозуміти його цілі і максимально задовольнити запит», — зазначила пані Марія.
На завершення учасники поділилися власною практикою вирішення конфліктних ситуацій за допомогою медіації та отримали відповіді на свої запитання.
Долучайтеся до діяльності Комітету АПУ з питань телекомунікацій, інформаційних технологій та Інтернету! Чекаємо Ваші пропозиції та побажання на адресу: komitet@uba.ua.
Презентацію заходу можна переглянути за посиланням.