Комітет з питань ЗМІ АПУ закликає привести рекламне законодавство України у відповідність до Директиви ЄС про аудіовізуальні медіа-послуги

КИЇВ - 29 червня 2010 року. Порядок денний асоціації Україна – Європейський Союз (“EU-Ukraine Association  Agenda”) ставить перед Україною завдання адаптації національного законодавства в аудіовізуальній сфері до законодавства ЄС. Одним з пріоритетів визначено імплементацію у Закон України «Про рекламу» та інші законодавчі акти положень Директиви 2007/65/EC про аудіовізуальні медіа-послуги від 11 грудня 2007 року.  

Зазначена Директива направлена на значну лібералізацію рекламних правил на телебаченні і в аудіовізуальній сфері, відкриваючи для мовників і провайдерів нові можливості і джерела фінансування.

Так, Директива повністю скасовує квотування реклами протягом доби, визнаючи його неефективним. При цьому квота комерційної реклами протягом астрономічної години встановлюється на рівні 20%. Нагадаємо, що у Верховній Раді України досі реєструються законопроекти, наприклад, проект Закону «Про внесення змін до Закону України «Про рекламу» (щодо скорочення обсягу рекламного часу) № 6429-1 від 04 червня 2010 року, направлені на зменшення рекламних квот. Прийняття відповідних законів буде явно суперечити зобов’язанням України перед ЄС.

Директива чітко визначає умови, за яких може бути дозволений продакт-плейсмент, наприклад, у кінематографічних творах, фільмах і серіалах. При цьому встановлюється заборона на розміщення проявів продакт-плейсменту у дитячих телепередачах. Згадані умови мають бути детально вивчені, проаналізовані і впроваджені у законодавство України. 

Телеканалам і провайдерам пропонується надати більшу гнучкість у програмуванні шляхом пом’якшення правил розміщення рекламних блоків під час трансляції різноманітного контенту. Для прикладу, телевізійні фільми (за винятком серіалів і документальних фільмів), кінематографічні твори і новини дозволяється переривати рекламою один раз протягом запланованого періоду трансляції у 30 хвилин. Щодо серіалів і документальних фільмів, питання вставки реклами передбачено віддати повністю на відкуп мовникам і провайдерам. Цілком очевидно, що на сьогодні в Україні встановлені набагато жорсткіші правила щодо розміщення реклами на телебаченні.

Справжнім викликом Директиви є поширення її норм не тільки на сферу традиційного телебачення, але і на нові аудіовізуальні послуги на замовлення, що тільки починають розвиватися в Україні. Проте запровадження єдиних рекламних стандартів є справедливим і виправданим з точки зору забезпечення прав телеглядача – споживача цих послуг.

На переконання членів Комітету з питань ЗМІ Асоціації правників України, імплементація норм Директиви у рекламне законодавство України сприятиме росту ринку телевізійної реклами України, впевнено дозволить йому вийти на докризові показники, створить додаткові робочі місця і позитивно вплине на розвиток телевізійної галузі та аудіовізуальної сфери у цілому.

Комітет з питань ЗМІ Асоціації правників України закликає долучитися до роботи над розробкою проекту Закону «Про внесення змін до Закону України «Про рекламу» щодо імплементації положень Директиви ЄС про аудіовізуальні медіа-послуги всіх зацікавлених осіб: представників профільних організацій у сфері медіа і реклами, медіа-експертів, юристів, представників компетентних органів державної влади та інших.

Крім питання реклами, згадана Директива впливає ще на два важливі блоки питань: загальні умови провадження інформаційної діяльності та регулювання аудіовізуальних медіа, а також сферу авторського права і суміжних прав. Окреслені проблеми також є предметом особливоі уваги членів Комітету з питань ЗМІ, які заявляють про свою готовність ініціювати розробку відповідних законопроектів.  

Do you have an interesting idea for an event?

The UBA web-site uses cookies and other technologies so that we can remember your preferences and find out exactly how you use our web-site. Processing of the given data takes place in accordance with the Regulation on the Processing and Protection of Personal Data of the All-Ukrainian Non-Governmental Organization "Ukrainian Bar Association". For more information about the Regulation please follow the link.
By clicking "YES", you consent to the use of cookies and other technologies when visiting our web-site.
YES