Період карантину & ключові поради для бізнесу від голів комітетів, ч. 3

КИЇВ — 25 березня 2020 року. Голови комітетів АПУ продовжують надавати ключові поради для того, аби ваш бізнес вийшов із раптового кризового шторму максимально комфортно. Мінімізуємо наслідки разом, до вашої уваги — третій блок порад!

Ірина Мороз, Голова Комітету АПУ з цивільного, сімейного та спадкового права

партнерка AVELLUM

1. Оптимізація витрат

Хвиля карантинних заходів, яка накрила нашу країну виявилась абсолютно  неочікуваною як для бізнесу, так і для населення. Кілька місяців назад, читаючи стрічки новин про карантин в Китаї, більшість з нас не допускала візуалізації цієї картини в Україні.

Однак, невтішний сценарій у процесі екранізації вже на українській сцені. Йому неможливо противитись  потрібно підлаштовуватись. Зрозуміло, що ліки для стабілізації бізнес-процесів та підтримки життєво важливих сил у кожної індустрії свої.

Універсальним заходом стане перегляд  бюджету та скорочення витратних статей, які не впливають на функціонування компанії в період карантину. Зрозуміло, що з переходом на дистанційну роботу, у більшості компаній відбулось автоматичне зменшення затрат (відрядження, маркетинг, господарська частина тощо).

Однак, крім перелічених затрат, у кожного є пункти бюджету, за межами зарплатних статей, які можна і потрібно переглядати.

2. Навчання персоналу та пошук нових продуктів

Режим дистанційної роботи чудово підходить для навчання персоналу з використанням онлайн семінарів, які сьогодні стають більш доступними та різноманітними. Саме через навчання та інформатизацію можна відшукати нові ідеї диверсифікації або розвитку бізнесу. Компаніям час задуматись над розробкою нових продуктів та послуг, які можна надавати клієнтам в умовах дистанційної роботи. Карантин - це період творчого пошуку, спільних нарад та брейншторму, які допоможуть відкрити нове дихання компанії, переформатувати роботу та реалізувати нові ідеї.

3. Об’єднання та турбота про інших

Один у полі не воїн. Наскільки це можливо, бізнесу потрібно об’єднувати зусилля для підтримки економічної стабільності та боротьби з пандемією. Чим швидше ми переможемо пандемію, тим раніше повернемось у звичний режим роботи та отримаємо економічну стабільність. Кожному варто подумати чим він може допомогти у цій боротьбі та зробити свій внесок.  Керівникам варто дбати про своїх працівників, які в умовах непередбачуваності та незвичного режиму можуть переживати стрес та побоювання. Спілкуйтесь з працівниками, організовуйте спільні наради, та цікавтесь самопочуттям колег. Турбота про ближніх допоможе зберегти здоровий дух та стабілізувати роботу вашого бізнесу.

Віталій Савчук, Голова Комітету АПУ з фармацевтичного права

радник, адвокат ЮК «Правовий Альянс»

Ми маємо значний досвід дистанційної роботи — між 2014 та 2017 роками майже вся команда за бажанням працювала поза офісом. Тож, ми готові до більшості організаційних викликів, пов’язаних із карантином. Три основні поради:

1. Комунікація з клієнтом. Її слід побудувати таким чином, щоб клієнт ніколи не помітив змін у режимі роботи. Карантин не може бути виправданням для погіршення якості комунікації чи послуг, навіть тимчасово. У час, коли клієнтські офіси також перебудовують формат роботи, безперебійна робота юридичних радників — це мінус один з типів головного болю. За це вам точно будуть вдячні.

2. Комунікація з командою. Будь-який бізнес втрачає, коли його працівники втрачають а) розуміння того, що відбувається в компанії; б) відчуття, що вони є частиною компанії, а не фрілансерами. Отже, будуючи відносини з клієнтами в режимі карантину, я б рекомендував не забувати й про відносини зі своїми співробітниками, які працюють віддалено. Зв’язок повинен бути регулярним, якісним та не нагадувати податкову перевірку.

3. Активність. Карантин неминуче поставить на паузу низку проєктів — як ваших, так і клієнтських. Водночас, у більшості компаній є шухляда з проєктами, до яких традиційно не підступалися через зайнятість. Зараз саме час за них узятися. Усвідомлення, що для всіх економічна активність вигідніша за режим сну, може стати конкурентною перевагою.

Committee news

Do you have an interesting idea for an event?