ІP Ukraine NOW, ч.4. ІР-суд: коали, Н&М vs одеський fashion store

КИЇВ — 01 листопада 2019 року.Модерувала IP-game — ігровий розгляд спору про порушення авторських прав — Катерина Олійник, партнерка Arzinger.

У ролі суддів виступили Ганна Бондаренко, суддя Господарського суду м. Києва, Марина Корнієнко, адвокатка АБ Марини Корнієнко, та Катерина Сопова, судова експертка у сфері інтелектуальної власності, патентна повірена України.

Предметом спору стали два практично ідентичних за сюжетом рекламних відеоролики:

1) H&M;

2) OTENTO fashion store.

Сторону позивача представляв Тарас Кислий, партнер Arzinger. Відповідно до його віршованої претензії, ролик сторони позивача повністю ідентичний відеотвору H&M.

Крім новини про трагічну загибель кількасот коал у австралійських лісах та ЗУ «Про авторське право і суміжні права», у власній аргументації пан Кислий звернувся до «Посібника для суддів з інтелектуальної власності». У ньому, зокрема, згадано про справу «Ревізор», під час якої суд при вирішенні питання про переробку твору аналізував юридично значущі та юридично незначущі елементи аудіовізуального твору.

Позивач також звернувся до постанови Пленуму ВГСУ №12 від 17.10.2012, відповідно до якої порушення авторських прав вважається встановленим у разі доведення обставин, пов’язаних із запозиченням іншою особою істотних рис твору, на що і вказував пан Кислий.

Наостанок він згадав про «Сценарий на миллион» Іларіона Томарова, де зазначено:

«Чим більше деталей, відповідно до яких можна ідентифікувати сюжетну частину або героя, тим більшою є вірогідність незаконного запозичення».

Серед іншого, пан Кислий також звернув увагу на ідентичні кейси справ та коментарі користувачів під відеороликом одеського магазину, які доводять очевидність факту крадіжки.

Позивач вимагав відшкодування компенсації у розмірі 100 000 грн.

«Справа ваша не вигорить, а от костюмчик вигорів»

Сторону захисту представляв Іларіон Томаров, радник, керівник практики інтелектуальної власності ЮФ «Василь Кісіль і Партнери», адвокат. За його словами, наріжним каменем виступу позивача є факт оперування хибним припущенням.

Адвокат підкреслив: по-перше, немає жодних даних щодо кількості переглядів ролика в YouTube з України. Відсутні також дані щодо трансляцій відео на українських телеканалах. Окрім того, воно не транслювалося в магазинах H&M. Висновок: докази, що відповідач заздалегідь його бачив, відсутні.

По-друге, сторона захисту підкреслила: якщо ідею не можна висловити іншими засобами, факт незаконного запозичення не може бути доведеним:

«Ідеї типу «Не варто носити шкарпетки з шандалями» інакше висловити неможливо — це ж все одно нога та сандалі. Більше того, в ролику позивача немає жодного оригінального персонажа, навіть Іggy Pop в епізоді грає самого себе».

Пан Томаров підкреслив, що відеоролик H&M — більше антистереотипна соціальнареклама щодо загальновідомих табу в моді. Які, у свою чергу, інакше висловити неможливо. Тоді як твір його підзахисного — комерційний:

«Сценарій відеролика H&M відсутній, наявна лише ідея. Частина з якої, до речі, була опублікована в журналі VOG ще у 1970 році. Зокрема, меседж «здавай речі на переробку». Або «будь особливим, виражай індивідуальність наперекір усім табу». Тоді як твір мого підзахисного покликаний рекламувати магазин та адресований споживачам в Україні. Крім того, в Одесі».

H&M vs одеський fashion store: 1 — 0

У підсумку судді одностайно задовольнили вимоги сторони позивача, однак підкреслили недостатнє вираження певних деталей у процесі захисту.

Рішення аудиторії розділилося. Учасники заходу голосували двічі: до представлення сторонами своїх позицій результат був  59 — 12 на користь сторони позивача, тоді як після ігрового судового засідання — 41 — 35 проти сторони захисту.

ІP Ukraine NOW, ч.1: обговорення ІР та інвестицій спільно з представниками влади;

ІP Ukraine NOW, ч.2: антиконтрафактна боротьба

ІP Ukraine NOW, ч.3. «Корвалол&Dota»: фарма та IP в е-благах.

Асоціація правників України висловлює щиру вдячність партнерам форуму ЮФ AEQUO, ЮК Аrzinger, BakerMcKenzie, Патентно-юридичній агенції «Дубинський і Ошарова», ЮФ Evris, Sportlabs Group, партнерам сесії ЮФ Axon Partners, ЮФ Redcliffe Partners, «Інтелект Груп Україна», а також Європейській Бізнес Асоціації, Американській торгівельній палаті в Україні, інформаційним партнерам FinPost, «Ділова столиця», «Поради юриста», Ліга:Закон, медіа-партнерам АПУ Dead Lawyers Society, Lойер, «Закон і Бізнес», «Юридична Газета», брендовому партнеру Remy Martin, поліграфічному партнеру 2019 Cloud Craft та медіа-партнеру заходу Kiev 24 за сприяння та підтримку в організації заходу!

Do you have an interesting idea for an event?

The UBA web-site uses cookies and other technologies so that we can remember your preferences and find out exactly how you use our web-site. Processing of the given data takes place in accordance with the Regulation on the Processing and Protection of Personal Data of the All-Ukrainian Non-Governmental Organization "Ukrainian Bar Association". For more information about the Regulation please follow the link.
By clicking "YES", you consent to the use of cookies and other technologies when visiting our web-site.
YES