Яким має бути класний секретар юридичної фірми, вирішували на засіданні Комітету з юридичної практики АПУ

КИЇВ – 28 квітня 2010 року. Відбулося чергове засідання Комітету з юридичної практики Асоціації правників України (АПУ).

Темою засідання стало обговорення проблем підбору секретарів у провідну юридичну фірму та особливостей їх роботи.

На думку голови Комітету з юридичної практики АПУ Сергія Козьякова (партнер ЮФ «Волков, Козьяков і Партнери»), необхідно порівнювати юридичний бізнес з ресторанним, оскільки і юристи і ресторатори працюють в одній сфері – сфері послуг. А приймальня, або ж рецепція, є найскладнішим місцем в юридичній фірмі. Так, адже секретарям доводиться, перебуваючи на одному місці, і відповідати на дзвінки і зустрічати клієнтів і виконувати інші доручення. При цьому чи не найважливішим є здатність секретаря доброзичливо посміхатися усім відвідувачам і ввічливо відповідати на дзвінки клієнтів.

Існує своя специфіка роботи і у секретарів, які працюють на департаменти юридичної фірми – вони повинні знати як оформляються документи, особливості роботи конкретного департаменту, необхідні контакти тощо.  Окрему категорію становлять асистенти партнерів та керівників юридичних фірм. Вони повинні знати коло знайомих свого директора, створити унікальну базу даних під свого керівника з датами народження, святами та іншою корисною інформацією, слідкувати за зустрічами та розпорядком дня тощо.

«Секретар юридичної фірми – неймовірно важлива професія для юридичного бізнесу, оскільки юридичний бізнес – це сфера послуг. Більш того, на секретарів юридичних фірм не готують ніде», - резюмував Сергій Козьяков.

Також пан Козьяков виступає за створення клубу секретарів юридичних фірм, де вони могли б знайомитися один з одним та обмінюватися досвідом, а  також профсоюзу секретарів для захисту їх прав.

HR-фахівець АО «Василь Кісіль та Партнери» Інна Телегіна поділилася практикою роботи секретарів у її компанії та розповіла про критерії їх підбору. За словами фахівця, на 60 юристів у «ВКП» припадає 50 осіб адміністративного персоналу – секретарі приймальні, секретарі департаментів та асистенти партнерів. При прийомі на роботу Інна Телегіна, перш за все, звертає увагу на вихованість претендента, адже, на її думку, роботі можна навчити за короткий термін, а от якщо вихованості не вистачає, то цю прогалину так просто не заповниш.  

Окрім того, секретарі входять в кадровий резерв і їх кандидатури розглядаються у першу чергу у випадку появи вакансії в іншому департаменті, зокрема у pr-відділі.

Окрім того, члени Комітету підтримали пропозицію Сергія Козьякова призначити Артема Атепалихіна (засновник TopLawyer) заступником голови Комітету.

У вас є цікава ідея заходу?