«All on fire» або як юридичний ринок 2020 пережив. 3 серія. Axon Partners

КИЇВ — 24 грудня 2020 року. Вірус, буря, безумство (і максимальна продуктивність) — так 2020 можемо підсумувати ми. А як минув рік для юридичного ринку? Саме про це ми поступово дізнаємося від його капітанів. Робота з клієнтами, зміни в практиці, пандемічні висновки, основні тренди та прогнози на наступний рік — врешті ми підготуємо загальний зріз щодо поточного стану та сподівань юрринку. А зараз займаємо капітанський місток Axon Partners і запрошуємо до третьої серії All on fire. Розповідає Діма Гадомський, партнер Axon-ів.

«Давайте что-то учудим :(»

Робота з клієнтами: що нового?

У нас нічого не змінилося. Клієнтів ми й раніше дуже рідко зустрічали в офісі. Все спілкування було онлайн. Щоправда, замість Google Meet тепер частіше Zoom. До речі, боюся, що після пандемії всі кинуть користуватися Zoom, тому що він нагадуватиме про локдаун.

Був спад активності в квітні. Тоді кілька великих клієнтів припинили підписки й ми ледве витягли місяць в плюс коштом невеликих замовлень. Тоді ми зустрілися партнерським складом і почали чухати рєпу (потилицю, — ред.), бо фінансової подушки вистачало лише на 3 місяці (це за умови взагалі нульових оборотів). Як і всі ви, ми намалювали кілька сценаріїв і схрестили пальці.

Вже в травні підписки поновилися, клієнти видихнули та відвантажили нам нової роботи.

Але ключовий висновок інший. Під час локдауну всім було дуже непросто. Я помітив, як бізнеси одне одному допомагають. Останній раз подібне відчуття було на Майдані. Перед тим — в Японії, коли вони рятували країну після Фукусіми. І тепер під час локдауну ніхто не скурвився і від того було таке піднесення, що ми навіть раді були не брати гроші в клієнта за роботу. Але клієнт наполягав ¯ _(ツ)_/¯.

Новації в практиці

У нас було три істотні зміни. 

І. У середині березня ми викупили частки в чотирьох партнерів: Оксани Кобзар, Назара Поливки, Жені Гірєвої та Макса Щура. Мені здається, ми дуже добре та цивілізовано розійшлися. Це було найбільш своєчасне рішення компанії з моменту заснування, бо за два, чи навіть через тиждень (вже точно не пам’ятаю), почалася паніка та локдаун. 

ІІ. За цей рік майже втричі виросли дві наші практики: судова і ІР. І в людях, і в доходах.

ІІІ. Третя зміна така: ми раніше завжди займалися технологічним бізнесом. Але нам прилітала робота з медіа — кіно, музика, блогери. Ми подумали, що варто це винести до суміжних індустрій. Зрештою, ІТ дуже поруч із медіа. Так, ми в своєму власному уявленні перетворилися з IT-бутика на TMTeal law firm (technology, media and teal).  

«Навіть партнерам запропонував хоча б пару разів на тиждень всім разом в офісах бувати. Але вони подумали, що я ідіот» 

Новорічно-пандемічні підсумки для Axon-ів

Ми стали ще менше ходити в офлайн. До локдауну у нас і так не було вимоги ходити в офіси. У нас їх три, і на проєктах працюють люди із різних офісів, тому онлайн вбудований у нашу філософію. Та під кінець року я особисто почав помічати, що трохи підзабиваю на роботу на користь чогось менш корисного. Тому почав більше бувати в офісі. Навіть партнерам запропонував хоча б пару разів на тиждень всім разом в офісах бувати. Але вони подумали, що я ідіот (дякую, партнери, що лише подумали, а не сказали, lol). 

Ще думаю, що через пандемію ми недозаробили. Хоча зробили рік краще, ніж минулий, але явно працювали за інерцією активності минулого року і трішки коштом росту онлайн-маркетингу. Якщо кордони наступного року не відкриють, будемо перетинати їх нелегально й займатися партизанським офлайн-маркетингом, бо онлайн добре працює із малим і середнім бізнесом, а от із великим — набагато складніше.       

А для країни загалом?

Не буду коментувати трешак із ОАСК, КСУ і подібні історії — вони точно змінили країну, і наразі точно не на краще. Та це не про бізнес. А ось локдаун — саме про бізнес. Локдаун був жахливим і, як мені здається, непродуманим явищем для економіки. Але в нього був і позитив: це як по дорозі із Києва до Львова вийти на заправці, розім’яти булки (ноги — ред.), з’їсти хот-дог, випити кави та озирнутися навкруги.

Про 5 головних трендів юрринку 2020

Тренд перший. Онлайн — ну, з цим все ясно. Але я дуже сумую за офлайн-спілкуванням. Готовий обійняти будь-кого, із ким раніше ледве знаходив слова для діалогу. Тому якщо комусь сумно обідати на самоті, пишіть, я знайду час і підстрахую.

Тренд другий. Зашкварність — пам’ятаю часи, коли про обшук у господарському суді міста Києва говорили лише пошепки. Зараз або свободи слова більше стало, або зашкварів більше. Такої тектонічної с*ані, як цього року, в судовій системі не було давно, поки я себе юридичною особою пам’ятаю.

Тренд третій. Невдоволення рейтингами — я чую від дуже багатьох одне й те саме «так, вони відстійні, але ж ну ти розумієш, ми не можемо». Я все розумію й нікому свою думку не нав’язую. Ми всі заслужили ті рейтинги, які маємо.

Тренд четвертий. Максимальна успішність — я не чув жодного невдоволеного коментаря про юридичний бізнес.

Тренд п'ятий. Розчарування — я особисто розчарувався в одній юридичній фірмі, яку вважав прикладом для наслідування. Максимально розчарувався в адвокатурі, а особливо в тому, що люди отримують адвокатські свідоцтва просто щоб було. Ну от чесно, Кернес — адвокат, серйозно?

2021: до чого готуватися юристам?

До того, що ніякі прогнози не справдяться, включаючи цей.

Підсумки одним реченням

 «Давайте что-то учудим :(» 

Частина перша. Ader Haber.

Частина друга. Ario Law Firm.

У вас є цікава ідея заходу?

Сайт використовує cookies та інші технології для того, щоб ми могли запам’ятовувати Ваші вподобання та дізнаватись, як саме Ви використовуєте наш сайт. Обробка вказаних даних відбувається відповідно до Положення про обробку та захист персональних даних Всеукраїнської громадської організації «Асоціація правників України», з яким можна ознайомитися за посиланням.
Натискаючи «ТАК», Ви надаєте згоду на використання cookies та інших технологій під час відвідування нашого сайту.
ТАК