Новий Кодекс корпоративного управління: інструкція з використання

2020-03-19

КИЇВ —19 березня 2020 року. За ініціативи Комітету АПУ з корпоративного права та фондового ринку відбулося обговорення нового Кодексу корпоративного управління за участі Максима Лібанова, члена Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Модерувала захід Анна Бабич, Голова Комітету АПУ з корпоративного права та фондового ринку, партнерка ЮФ Aequo.

Пан Лібанов презентував Кодекс, докладно розповів про ціль його створення та надав детальну інструкцію з використання.

Відтак, 13 березня було затверджено Кодекс корпоративного управління України, який відображає новітні розробки в сфері комплексного екологічного, соціального та корпоративного управління. Він стосується насамперед акціонерних товариств, акції яких допущено до торгів на фондових біржах України. Фактично, це - інструмент soft law, рекомендаційний документ,рекомендований до застосування компаніям, які виходять на ринки капіталу.

Його автори розраховують, що документ стане національним стандартом корпоративного управління в Україні, а на його основі будуть розроблені додаткові розширення та окремі політики на більш спеціалізовані теми.

З моменту введення у 2017 році процедури сквіз аут на вимогу особи, яка є власником домінуючого пакета в розмірі 95%, уже 317 АТ пройшли через цю процедуру.

Станом на 1 березня 2020 року на банківських рахунках ескроу, які були відкриті в рамках сквіз-аутів, зберігалося 436 мільйонів гривень. Ці кошти призначені для виплати фіз- та юр- особам, які є міноритарними акціонерами.

З початку введення сквіз-ауту з рахунків ескроу виплачено 980 мільйонів гривень - кошти отримали 33 000 міноритарних акціонерів.

Варто зауважити, що Кодекс створено абсолютно лаконічним – його наповнення зосереджено на ключових аспектах управління.

Тому НКЦПФР та УАКУ планують розробляти додатки до Кодексу та надавати додаткові рекомендації з відповідних тем, зокрема:

1. Роль акціонерів та інституціональних інвесторів у корпоративному управлінні, 2. Управління і Сталий розвиток, 3. Аудиторські комітети, 4. Практика висування кандидатів до складу Наглядової ради, 5. Управління компаніями, що не зареєстровані на фондовій біржі, 6. Питання винагороди, 7. Управління ризиками і нагляд за ним, 8. Комплаєнс, 9. Конфлікт інтересів і правочини із заінтересованістю, 10. Практики щодо запобігання корупції, 11. Функція інформування про порушення і неправомірну діяльність, 12. Типові політики і документи.

Нагадаємо, що ми відкрили доступ до онлайн-трансляцій всіх заходів. Бажаючі можуть безкоштовно долучитися до дистанційної участі в обговореннях.

НАГАДАТИ ПАРОЛЬ