Новий Кодекс корпоративного управління: інструкція з використання

КИЇВ —19 березня 2020 року. За ініціативи Комітету АПУ з корпоративного права та фондового ринку відбулося обговорення нового Кодексу корпоративного управління за участі Максима Лібанова, члена Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Модерувала захід Анна Бабич, Голова Комітету АПУ з корпоративного права та фондового ринку, партнерка ЮФ Aequo.

Пан Лібанов презентував Кодекс, докладно розповів про ціль його створення та надав детальну інструкцію з використання.

Відтак, 13 березня було затверджено Кодекс корпоративного управління України, який відображає новітні розробки в сфері комплексного екологічного, соціального та корпоративного управління. Він стосується насамперед акціонерних товариств, акції яких допущено до торгів на фондових біржах України. Фактично, це - інструмент soft law, рекомендаційний документ,рекомендований до застосування компаніям, які виходять на ринки капіталу.

Його автори розраховують, що документ стане національним стандартом корпоративного управління в Україні, а на його основі будуть розроблені додаткові розширення та окремі політики на більш спеціалізовані теми.

З моменту введення у 2017 році процедури сквіз аут на вимогу особи, яка є власником домінуючого пакета в розмірі 95%, уже 317 АТ пройшли через цю процедуру.

Станом на 1 березня 2020 року на банківських рахунках ескроу, які були відкриті в рамках сквіз-аутів, зберігалося 436 мільйонів гривень. Ці кошти призначені для виплати фіз- та юр- особам, які є міноритарними акціонерами.

З початку введення сквіз-ауту з рахунків ескроу виплачено 980 мільйонів гривень - кошти отримали 33 000 міноритарних акціонерів.

Варто зауважити, що Кодекс створено абсолютно лаконічним – його наповнення зосереджено на ключових аспектах управління.

Тому НКЦПФР та УАКУ планують розробляти додатки до Кодексу та надавати додаткові рекомендації з відповідних тем, зокрема:

1. Роль акціонерів та інституціональних інвесторів у корпоративному управлінні, 2. Управління і Сталий розвиток, 3. Аудиторські комітети, 4. Практика висування кандидатів до складу Наглядової ради, 5. Управління компаніями, що не зареєстровані на фондовій біржі, 6. Питання винагороди, 7. Управління ризиками і нагляд за ним, 8. Комплаєнс, 9. Конфлікт інтересів і правочини із заінтересованістю, 10. Практики щодо запобігання корупції, 11. Функція інформування про порушення і неправомірну діяльність, 12. Типові політики і документи.

Нагадаємо, що ми відкрили доступ до онлайн-трансляцій всіх заходів. Бажаючі можуть безкоштовно долучитися до дистанційної участі в обговореннях.

У вас є цікава ідея заходу?

Сайт використовує cookies та інші технології для того, щоб ми могли запам’ятовувати Ваші вподобання та дізнаватись, як саме Ви використовуєте наш сайт. Обробка вказаних даних відбувається відповідно до Положення про обробку та захист персональних даних Всеукраїнської громадської організації «Асоціація правників України», з яким можна ознайомитися за посиланням.
Натискаючи «ТАК», Ви надаєте згоду на використання cookies та інших технологій під час відвідування нашого сайту.
ТАК