ІP Ukraine NOW: підсумки

КИЇВ — 01 листопада 2019 року. Правничий листопад розпочався з ІP Ukraine NOW — форуму, присвяченого обговоренню актуальних питань сфери інтелектуальної власності та перших підсумків співпраці правників і влади.

На першій сесії розглянули тему ІР та інвестицій спільно з представниками влади. Модератором виступив Олександр Мамуня, Голова Комітету АПУ з інтелектуальної власності, партнер ЮФ AEQUO, патентний повірений, адвокат.

Дмитро Наталуха, народний депутат України, Голова Комітету Верховної Ради України з питань економічного розвитку, висловив занепокоєння щодо потенційного усунення питань промисловості, виробництва та новацій з порядку денного через нагальні питання, такі як відкриття ринку землі.

За словами Дмитра Романовича, заступника Міністра з розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства, ІР-реформа — один із ключових пріоритетів Міністерства. На його переконання, держава має якнайменше втручатися до кожної із сфер. Проте щодо розвитку інфраструктури та підтримки інновацій він підкреслив: співпраця залишає бажати кращого. За його словами, для розвитку інновацій є всі елементи: бізнес, НТУ, фонди тощо. Водночас, повна відсутність інфраструктури позбавляє можливості співпраці.

Сергій Козьяков, Голова Вищої кваліфікаційної комісії суддів, зазначив:

«Новий склад ВККС запрацює лише за півроку. Як досвідчений прагматик я можу впевнено стверджувати — це будуть нові люди, які потребують такого самого проміжку часу, аби розібратися в суті роботи. Пріоритети вони будуть визначати самостійно, і важливо, аби серед них був ІР-суд».

Про важливість торговельних марок для індивідуальної торгівлі та суспільних інтересів розповіла Маріанна Грабрюкер, колишня Голова Федерального патентного суду Німеччини, президентка кола європейських суддів по ТМ.

Детальніше про сесію 1 читайте за посиланням. 

Друга сесія форуму була присвячена обговоренню антиконтрафактної боротьби під модеруванням Сергія Лебедя, генерального директора «Інтелект Груп Україна».

За словами Ярослава Огнев’юка, партнера практики інтелектуальної власності Sayenko Kharenkо, правовласники сприймають антиконтрафакт та brand protection як бізнес-проект, інвестицію, яка має окупатися. Спеціалісти з brand protection, які погоджують бюджет із бізнесом, ставлять чіткі питання: що ми отримаємо, інвестуючи в стратегію?, чи зростуть прибутки з вирішенням проблеми контрафакту? Пан Огнев’юк підкреслює, що конкретної відповіді немає, адже лише стратегічний, комплексний підхід може принести відповідні результати.

За словами Маргарити Огнівенко, керівниці відділу госпітальних препаратів ТОВ «МСД УКРАЇНА», наразі у сфері медикаментів катастрофічний оборот контрафакту — мова йде про мільйони доларів, і все це реалізується саме в Україні. 

Сергій Озеран, менеджер з безпеки Nestle Україна, зазначив, що іноземними партнерами Україна сприймається виключно як країна з найбільшим оборотом контрафакту. Одна з ключових причин — у переліку пріоритетів держави ця проблема посідає далеко не перше місце. 

Наостанок про патентування програмного забезпечення в США розповів Крістофер Палермо, патентний повірений США, співзасновник Hickman Palermo Becker Bingham:

«Зосередьтеся на основі, ключовому ядрі свого винаходу. Не ганяйтеся, мов песик за своїм хвостиком. Не поспішайте. Все змінюється, а ви маєте зосередитися на своїй роботі. Представляйте експертам реалістичні формули та детальний опис свого винаходу. Найкраще — обмежити кількість роздумів експерта, сформулювати щось функціональне, а не абстрактне».

Детальніше про сесію 2 читайте за посиланням.

Третя сесія IP Ukraine NOW відбулася у двох паралельних секціях. Обговорення IP у фармацевтичному та FMCG-секторах модерував Олександр Молотай, партнер, керівник практики інтелектуальної власності ЮФ Evris.

Практику АМКУ щодо неправомірного використання позначень у рітейлі висвітлила Ірина Дячук, заступниця директора юридичного департаменту FOZZY GROUP.

Марія Коваль, радниця, керівниця практики інтелектуальної власності Redcliffe Partners, розповіла про практику АМКУ та судів щодо недобросовісної конкуренції.

Останні тенденції щодо патентних спорів проаналізувала Вікторія Сопільняк, партнерка Патентно-юридичної агенції «Дубинський і Ошарова». За її словами, нині в ЄС з’являється все більше справ про біосиміляри, тоді як в Україні така категорія наявна у незначній кількості. Відповідно, про усталену судову практику та конкретні підходи говорити ще зарано.

IP в е-благах учасники обговорили разом із Дімою Гадомським,партнером Axon Partners, адвокатом.

Тетяна Харебава, керівниця юридичного департаменту SportLabsGroup, адвокатка, підкреслила, що рівень зацікавленості у геймінгу полягає в грошовому еквіваленті, а Анна Кравчук, директорка АО «Синергія», адвокатка, патентна повірена України підкреслила, що навіть використання відомої ТМ у грі задля її реклами можна вважати фактом недобросовісної конкуренції:

«Щодо незвичних об’єктів ІВ. Уявімо собі ситуацію, коли в комп’ютерній грі герой тримає сумку Louis Vuitton (LV). Спробуємо спрогнозувати наслідки подальшої комерціоналізації гри, зокрема, через Google Play Store або App Store. Я би порадила клієнтам вирізати такі кадри за умови відсутності дозволу від LV або все ж отримати його».

Назар Поливка розповів про історію та сутність поняття «блокчейн»:

«Був певний період хайпу, коли це слово лунало на всіх конференціях, навіть виникла нездорова тенденція, мовляв, цим «Б» можна вирішити будь-які проблеми. Тобто святий «Б» спуститься і вирішить всі наші проблеми, ніби ним можна і манту лікувати, і будь-що».

Однак, за словами пана Назара, блокчейн — не панацея, а лише база даних для безпечної передачі цінності у системі «без довіри» (анонімному середовищі).

До чого тут право ІВ?

По-перше, фіксація часу здійснення транзакції. Допомагає підтверджувати авторство на певний об’єкт на конкретний момент часу. Незмінюваність блокчейну позбавляє можливості його зламати. Можна використовувати для підтвердження дати створення об’єкта.

По-друге, ланцюжки поставок. Дозволяє відслідковувати кожний етап продукування та підтверджувати оригінальність продукту. За словами пана Поливки, мінус полягає у повільному розвитку технології.

Олексій Столяренко, радник Baker McKenzie, та Анна Кравчук, директорка АО «Синергія», адвокатка, патентна повірена України, розповіли про те, хто такі посередники та яку відповідальність вони несуть.

Детальніше про сесію 3 читайте за посиланням.

Модерувала IP-game — ігровий розгляд спору про порушення авторських прав — Катерина Олійник, партнерка Arzinger.

У ролі суддів виступили Ганна Бондаренко, суддя Господарського суду м. Києва, Марина Корнієнко, адвокатка АБ Марини Корнієнко, та Катерина Сопова, судова експертка у сфері інтелектуальної власності, патентна повірена України.

Предметом спору стали два практично ідентичних за сюжетом рекламних відеоролики:

1) H&M;

2) OTENTO fashion store.

Сторону позивача представляв Тарас Кислий, партнер Arzinger. Відповідно до його віршованої претензії, ролик сторони позивача є повністю ідентичним відеотвору H&M.

Сторону захисту представляв Іларіон Томаров, радник, керівник практики інтелектуальної власності ЮФ «Василь Кісіль і Партнери», адвокат. За його словами, наріжним каменем виступу позивача є факт оперування хибним припущенням.

У підсумку судді одностайно задовольнили вимоги сторони позивача, але підкреслили недостатнє вираження певних деталей у процесі захисту.

Рішення аудиторії розділилися. Учасники заходу голосували двічі: до представлення сторонами своїх позицій результат був 59 — 12 на користь сторони позивача, а після ігрового судового засідання — 41 — 35 проти сторони захисту.

Детальніше про сесію 4 читайте за посиланням.

Асоціація правників України висловлює щиру вдячність партнерам форуму ЮФ AEQUO, ЮК Аrzinger, BakerMcKenzie, Патентно-юридичній агенції «Дубинський і Ошарова», ЮФ Evris, Sportlabs Group, партнерам сесії ЮФ Axon Partners, ЮФ Redcliffe Partners, «Інтелект Груп Україна», а також Європейській Бізнес Асоціації, Американській торгівельній палаті в Україні, інформаційним партнерам FinPostДілова столиця», «Поради юриста», Ліга:Закон, медіа-партнерам АПУ Dead Lawyers Society, Lойер, «Закон і Бізнес», «Юридична Газета», брендовому партнеру Remy Martin, поліграфічному партнеру 2019 Cloud Craft та медіа-партнеру заходу Kiev 24 за сприяння та підтримку в організації заходу!

У вас є цікава ідея заходу?