ІP Ukraine NOW, ч.2: Антиконтрафактна боротьба

КИЇВ — 01 листопада 2019 року. Друга сесія форуму була присвячена обговоренню антиконтрафактної боротьби під модеруванням Сергія Лебедя, генерального директора «Інтелект Груп Україна».

За словами Ярослава Огнев’юка, партнера практики інтелектуальної власності Sayenko Kharenkо, правовласники сприймають антиконтрафакт та brand protection як бізнес-проект:

За словами Ярослава Огнев’юка, партнера практики інтелектуальної власності Sayenko Kharenkо, правовласники сприймають антиконтрафакт та brand protection як бізнес-проект — інвестицію, яка має окупитися. Спеціалісти з brand protection, які погоджують бюджет із бізнесом, ставлять чіткі питання: що ми отримаємо, інвестуючи в стратегію?, чи зростуть прибутки з вирішенням проблеми контрафакту? Пан Огнев’юк підкреслює: конкретної відповіді немає, адже лише стратегічний, комплексний підхід може принести відповідні результати.

Крім того, кожен бізнес має власні специфіку та досвід взаємодії з правниками та правоохоронними органами. На прикладі національних виробників алкоголю він наголос зазначив, що вони не вбачають користі у антиконтрафактних стратегіях, відповідно, проблему потрібно вирішувати з подолання тіньового ринку.

Серед інших суттєвих проблем пан Огнев’юк виокремив повну зневіру бізнесу у правоохоронній системі та відсутність розуміння/свідоме ігнорування проблеми контрафакту. Він підкреслив: необхідна сильна комунікація, спрямована на подолання психологічних бар’єрів, просвіта щодо політики дій правоохоронців, а саме — наявності у них конкретних стратегій подолання наявних проблем.

За словами Маргарити Огнівенко, керівниці відділу госпітальних препаратів ТОВ «МСД УКРАЇНА», наразі у сфері медикаментів катастрофічний оборот контрафакту — мова йде про мільйони доларів, і все це реалізується саме в Україні. Вона розповіла про власний кейс антриконтрафактної боротьби та зазначила:

«Що я б хотіла донести — надважливо, щоб ми про це говорили. Мова йде про здоров’я людей, про життя і смерть. І небажання говорити про це — також злочин.

Адже сьогодні ми щасливі та здорові, але ніхто не застрахований — на місці пацієнта може опинитися кожен з нас.

Ми маємо розкривати такі злочини, адже є відповідальність за те, що ми обираємо та кому ми довіряємо. Це наша відповідальність, коли ми не отримуємо результат, на який очікуємо».

Сергій Озеран, менеджер з безпеки Nestle Україна, зазначив, що іноземними партнерами Україна сприймається виключно як країна з найбільшим оборотом контрафакту. Одна з ключових причин — у переліку пріоритетів держави ця проблема посідає  далеко не перше місце. Він також підкреслив, що довіра до бренду — це головне для бізнесу, однак сьогодні вона знищується шляхом розповсюдження контрафакту.

Андрій Мірошниченко, начальник відділу протидії злочинам у сфері обігу протиправного контенту і телекомунікації Департаменту кіберполіції Національної поліції України, зазначив:

«Кіберполіція — не панацея у боротьбі з контрафактами, навіть якщо такі товари реалізуються через Інтернет. Необхідна кропітка співпраця між організацією, права якої було порушено, та співробітниками правоохоронних органів. Адже поліція не може розпочати діяльність без чіткого розуміння, чого хоче правовласник».

Євгеній Паніотов, т.в.о. заступника начальника Департаменту — начальник управління взаємодії з Інтерполом та Європолом Національної поліції України, підкреслив, що боротьба з підробками та піратством — ключовий напрям їхньої роботи. За його словами, у випадках контрафакту розслідування та передача інформації до Європолу/Інтерполу здійснюється виключно на основі відкритого кримінального провадження в Україні/abroad. Пан Паніотов також дав поради для приватного сектора, зокрема: співпрацювати зі слідством, ініціювати слідчі дії та надавати інформацію щодо контрафакту, а в заяві чітко вказувати, що саме було порушено: підробка торгової марки, пакування, продукції та конкретні прояви таких порушень.

Наостанок про патентування програмного забезпечення в США розповів Крістофер Палермо, патентний повірений США, співзасновник Hickman Palermo Becker Bingham: «Зосередьтеся на основі, ключовому ядрі свого винаходу. Не ганяйтеся, мов песик за своїм хвостиком. Не поспішайте. Все змінюється, а ви маєте зосередитися на своїй роботі.

Представляйте експертам реалістичні формули та детальний опис свого винаходу. Найкраще — обмежити кількість роздумів експерта, сформулювати щось функціональне, а не абстрактне».

ІP Ukraine NOW, ч. 1: обговорення ІР та інвестицій спільно з представниками влади;

ІP Ukraine NOW, ч. 3: «Корвалол&Dota»: фарма та IP в е-благах;

ІP Ukraine NOW, ч. 4: ІР-суд: коали, Н&М vs одеський fashion store.

У вас є цікава ідея заходу?