Реалізація проєктів в аеропорту «Бориспіль»: умови справді ефективного ДП партнерства

КИЇВ — 02 серпня 2019 року. Комітет АПУ з транспортного права спільно з Авіаційним комітетом при Торгово-промисловій палаті України ініціювали обговорення нюансів створення державно-приватного партнерства для реалізації проєктів з експлуатації і розвитку вантажного та заправного комплексів в аеропорту «Бориспіль».

У дискусії взяли участь представники авіакомпаній та інші учасники ринку.

Необхідність реалізації цих проєктів зумовлена відсутністю у міжнародному аеропорту «Бориспіль» сучасної системи заправки паливом повітряних суден, що значно збільшує час обслуговування літаків в аеропорту та обмежує розвиток авіаційних перевезень через цей аеропорт.

Наразі авіаперевізники вимушені витрачати багато часу на заправку своїх повітряних суден, що зменшує ефективність їх діяльності та прибутки авіакомпаній, а також знижує зацікавленість авіаперевізників у спрямуванні своїх маршрутів до міжнародного аеропорту «Бориспіль».

На переконання експертів, поєднання ресурсів держави та бізнесу — влучне рішення для реалізації масштабних інфраструктурних проєктів, зокрема, будівництва та реконструкції вантажного та заправного комплексів в аеропорту «Бориспіль».

Проте є певні умови, за яких державно-приватне партнерство буде ефективним і сприятиме розвитку авіаційної галузі. Серед таких умов — наявність належного правового регулювання ДП партнерства, прозорість вибору приватного інвестора та оцінка всіх можливих ризиків.

Отже, задля того, щоб прийняти зважене рішення, необхідно:

— обговорити ініціативу з представниками авіаційної індустрії;

— переконатися, що умови конкурсного відбору приватного інвестора відповідають закону та тенденціям розвитку ринку.

У підсумку учасники заходу домовилися про формування коментарів щодо умов конкурсу з вибору приватного інвестора. У подальшому коментарі будуть консолідовані та направлені регулятору.

У вас є цікава ідея заходу?