Реалізація проєктів в аеропорту «Бориспіль»: умови справді ефективного ДП партнерства
КИЇВ — 02 серпня 2019 року. Комітет АПУ з транспортного права спільно з Авіаційним комітетом при Торгово-промисловій палаті України ініціювали обговорення нюансів створення державно-приватного партнерства для реалізації проєктів з експлуатації і розвитку вантажного та заправного комплексів в аеропорту «Бориспіль».
У дискусії взяли участь представники авіакомпаній та інші учасники ринку.
Необхідність реалізації цих проєктів зумовлена відсутністю у міжнародному аеропорту «Бориспіль» сучасної системи заправки паливом повітряних суден, що значно збільшує час обслуговування літаків в аеропорту та обмежує розвиток авіаційних перевезень через цей аеропорт.
Наразі авіаперевізники вимушені витрачати багато часу на заправку своїх повітряних суден, що зменшує ефективність їх діяльності та прибутки авіакомпаній, а також знижує зацікавленість авіаперевізників у спрямуванні своїх маршрутів до міжнародного аеропорту «Бориспіль».
На переконання експертів, поєднання ресурсів держави та бізнесу — влучне рішення для реалізації масштабних інфраструктурних проєктів, зокрема, будівництва та реконструкції вантажного та заправного комплексів в аеропорту «Бориспіль».
Проте є певні умови, за яких державно-приватне партнерство буде ефективним і сприятиме розвитку авіаційної галузі. Серед таких умов — наявність належного правового регулювання ДП партнерства, прозорість вибору приватного інвестора та оцінка всіх можливих ризиків.
Отже, задля того, щоб прийняти зважене рішення, необхідно:
— обговорити ініціативу з представниками авіаційної індустрії;
— переконатися, що умови конкурсного відбору приватного інвестора відповідають закону та тенденціям розвитку ринку.
У підсумку учасники заходу домовилися про формування коментарів щодо умов конкурсу з вибору приватного інвестора. У подальшому коментарі будуть консолідовані та направлені регулятору.