«Той, хто не вміє говорити, кар’єри не зробить»

КИЇВ — 02 травня 2019 року. Ми уже на екваторі тренінгів Soft Skills Workshop в АПУ. Секрети ефективних переговорів розкрив Павло Богдан,бізнес-тренер з 15-річним досвідом, заслужений журналіст України, який володіє майстерністю риторики.

Чи може риторика бути ефективним інструментом для юридичних спорів? Якщо ви хочете отримувати задоволення від роботи, досягти успіху, то опануйте мистецтво красномовства: «Той, хто не вміє говорити, кар’єри не зробить», — розпочав Павло Богдан.

За словами спікера, в риториці нічого не змінилося ще з часів Аристотеля. У сучасному світі можна порушувати канон, якщо ти його добре опанував.

«Розпочати варто із візуалізації образу. Уявіть собі, якого працівника ви взяли б на роботу, подумайте, чи відповідаєте цьому образу», — радить пан Павло.

Якщо ви потрапляєте до аудиторії, яка не завжди відповідає вашому рівню IQ, соціальному статусу, віку, це викликає страх і переживання. За словами спікера, в такі моменти варто глибоко подихати, стиснути і розслабити частини тіла декілька разів. В аудиторію заходьте впевнено і дайте зрозуміти вітанням, голосом, тембром, поставою, що сьогодні командир ви. Щоб переконати слухачів, за можливості виходьте із-за трибуни, столу і намагайтесь одну ногу поставити вперед, навіть подумки нахиліться вперед.

Павло Богдан радить при першій зустрічі користуватися порадами Дейла Карнегі: уважно подивіться на співрозмовника 2-3 секунди, повільно посміхніться, подумки скажіть: «Вітаю, друже», будьте уважні до деталей як зовнішнього вигляду, так і настрою опонента — прихильність отримаєте 100%.

Важливе значення має дихання — це основа в голосі, інтонуванні, артикуляції. Пан Павло рекомендує потренуватися, уявно задуваючи десять свічок на одному диханні, щоб дихання вистачило на довгі промови. «Для того щоб вас зрозуміли, не говоріть занадто швидко, вдома регулярно артикулюйте саме в такій послідовності звуки: і, е, а, о, у, и. Результат ефективної промови не змусить чекати», — наголосив тренер.

Чи можемо провести паралель між поставою та промовою? Насправді, слова мають відповідати поставі, тому що стиснуті руки і слова щастя при цьому мало відповідатимуть реальності. Жестами можемо все зіпсувати і навпаки — це наші знаки оклику.

Також пан Павло розповів, як правильно вести бесіду чи переговори з різними типами співрозмовників, попрактикував з гостями вправи на інтонування, тембр, силу голосу, повчив скоромовки, розкрив секрети структури промови, а сміливці публічно виступили перед аудиторією, за що отримали гучні оплески і похвалу. «Щоб аудиторія вас почула, звертайтеся до останнього ряду, тримайте візуальний контакт як основу контролю, із самого початку дайте таку інформацію, щоб вас із першого слова слухали, інтригуйте, структуруйте виступ, самостійно спрогнозуйте момент задоволення, однією-двома фразами проговоріть заключну частину — і опонент у ваших руках», — підсумував Павло Богдан та подякував гостям за креативність, дружність і легкість в опануванні мистецтва риторики.

До наступних зустрічей,16 травня 2019 року разом із Ольгою Назарук.

У вас є цікава ідея заходу?