Відновлення діяльності комплаєнс-клубу АПУ!
КИЇВ – 22 квітня 2019 року. До уваги всіх зацікавлених, за підтримки ЮФ Kinstellar комплаєнс-клуб АПУ відновив свою роботу! У першому засіданні взяли участь члени юридичної спільноти, комплаєнс-активісти, представниками юридичного бізнесу та in-house експерти, зокрема Марина Ромась, Павло Беспалов, Аріо Дехгхані. Ініціатором відновлення клубу стала Ірина Ніколаєвська, радник, голова комплаєнс-практики, Kinstellar. Розібрались в питаннях ефективності комплаєнсу і проговорили плани на майбутні засідання.
Що відомо українським компаніям про комплаєнс та чим допоможуть комплаєнс-програми для ефективності бізнесу? «Україна на порозі чогось нового, якщо ми хочемо максимально підвищити ефективність бізнесу, вийти на європейський ринок, то мастхевом є комплаєнс», – зауважує Ірина Ніколаєвська, радник, голова комплаєнс-практики Kinstellar. Вона поділилась міжнародними статистичними даними використання комплаєнсу. За її словами високорозвинені країни, особливо Великобританія, уже давно формують спеціальні програми, це не просто внутрішня культура компанії, вона підтримується на законодавчому рівні.
Про світові тренди комплаєнсу розповів Павло Беспалов, радник, Philip Morris (Україна, Грузія, Вірменія та Молдова), співголова Комплаєнс-клубу Американської торговельної палати, редактор та співзасновник Compliance Periscope. «У США, наприклад, зобов’язують не приховувати заробітну плату. Хоча раніше, нерозголошення фіксувалось у контракті і за невиконання умов вводилися міри покарання», – пояснює Павло.
Дуже часто в компанії не прописуються норми поведінки і при виникненні моральних інцидентів офіційних покарань не може бути. «Люди працюють за принципом: все що не заборонено, те дозволено», – зауважуєМарина Ромась, керівник відділу етики та ділової доброчесності ТОВ "Санофі-Авентіс Україна", голова Комітету з питань доброчесності Всеукраїнської Мережі Доброчесності та Комплаєнсу. Вона наголошує на важливій ролі комплаєнс-офіцера в компанії та радить робити акцент на моральних принципах: «Корпоративна культура часто працює ефективніше, ніж правила». Також серед сучасних трендів називає формат контролю в digital, тому що ми не можемо поставити біля кожного співробітника монітор спостереження, а система блокування переліміту, недостачі документів, завдяки ефективній роботі IT захистить компанію від неправомірних дій.
В Україні компанії хочуть мати гарну репутацію, тому і неправомірність не повинна замовчуватись – це ще один з пріоритетів комплаєнсу: «Чим більша компанія, тим більше міжнародних контрагентів, тим більше вона слідує комплаєнсу, але і законодавство має слідкувати за політикою компанії, щоб були зобов’язання», – наголошує Аріо Дехгхані, радник, Redcliffe Partners, співголова Комплаєнс-клубу Американської торговельної палати.
Отже, завдяки налагоджені роботі комплаєнс-офіцера, правоприйняття закону, мотивації компанія може зайняти найвищі рейтинги в міжнародній економіці. А завдання комплаєнс-клубу АПУ: «Навчити кожного бути комплаєнс-офіцером на своєму місці», -завершує Марина Ромась.
Спільнота АПУ висловлює вдячність всім колегам, які відгукнулися та виявили жвавий інтерес до цієї теми. Ваша активність та запропоновані ідеї надихають працювати над відновленням клубу ще більш наполегливо.