Kharkiv Legal Business Forum: інновації в роботі юристів та зміна кадрової політики юридичних компаній

ХАРКІВ — 30 листопада 2018 року. Перший форум юридичного бізнесу Kharkiv Legal Business Forum відбувся у Харкові. Топ-темою стали розвиток бренда компанії, новітні підходи до підбору персоналу, використання інформаційних технологій у роботі юриста.

Спікери першої сесії, яку модерував Володимир Бойко, голова департаменту комунікацій ЮФ Ario Law Firm, журналіст та телеведучий, обговорювали теми виходу з кризових іміджевих ситуацій, розвитку регіональних брендів до масштабів національних, використання інноваційних ІТ-платформ та особливостей формування кадрової політики. З доповідями виступали керівники напрямів, BD, PR-менеджери, керуючі партнери юридичних компаній.

Олена Пархоменко, директор з розвитку бізнесу ЮК ILF, яка входить у трійку кращих спеціалістів зі стратегічного маркетингу (за версією PLS 2017), розповіла про те, як зробити локальний бренд національним. Серед сотень однакових реклам, пропозицій і продуктів, важливо бути брендом. Олена Пархоменко окреслила 5 основних ознак успішного бренду:

- креативна провокація (відрізнятися на загальному тлі однакових продуктів)

- зрозуміла юриспруденція (клієнт має вас розуміти)

- наполегливість (якщо постійно бити в одну точку, ви будете почуті)

- командний дройв (балансувати між маркетингом і виробництвом)

- багатоканальна комунікація (мати канали зв'язку з клієнтом на всі випадки життя)

Модератор сесії Володимир Бойко розповів історію успіху, яка трапилась у його компанії. Щоправда, починалася вона зі стресу та кризи, і спрогнозувати її фінал, за словами Володимира , було важко. Необережний допис у соцмережі одного з партнерів фірми спровокував справжній скандал, який щогодини наносив чергові удари по іміджу фірми. Однак, грамотний менеджмент зумів переломити ситуацію і перетворити факап на родзинку компанії, і навіть популяризувати в мережі хештег #дикілюди (саме так назвали представників фірми обурені користувачі соцмережі).

Форум співпав у часі з відзначенням 16-ї річниці з дати створення АПУ, тож діяльності Асоціації також присвятили окремий виступ. Президент АПУ 2013 — 2017 років Денис Бугай, партнер VB Partners, розповів, як «виростити» бренд у межах АПУ.

«Як наповнити сенсом вашу співпрацю з Асоціацією? Перший варіант — пасивний. Просто приходити на наші заходи, слухати, ставити питання, платити внески. І цей формат теж є нормальним.

Другий варіант — промоція ваших ідей, коли ви хочете виступати, ділитися досвідом. Є кілька майданчиків, де це можна реалізувати, наприклад, комітети, де можна порушити якесь питання і запропонувати його обговорити. Якщо ви більше часу знаходитеся в регіоні, то можете звернутися до керівника відділення і запропонувати: якщо ваша ідея цікава, вас із задоволенням послухають і навіть організують захід. Кожне звернення буде розглянуто.

Третій рівень — партнерський — на рівні комітетів, відділень, форумів. Проте в АПУ неможливо купити якийсь спонсорський пакет і розповідати з трибуни що завгодно і виставляти спікером кого заманеться. Тема має бути цікавою, важливою та актуальною. До кожного заходу є партнерська пропозиція.

Четвертий рівень — не лише брати участь у спільноті, а й очолювати її. У нас абсолютно прозоро відбуваються електронні вибори. Сміливо заявляйте про своє бажання працювати на спільноту, і вона 100% відповість вам взаємністю. Серед таких можливостей — вибори в комітетах і вибори в раду регіону. Єдина вимога — бути готовим працювати і дійсно розвивати спільноту. Будь-яка робота в АПУ — це робота для спільноти», — розповів Денис Бугай. 

Також серед плюсів АПУ він назвав ексклюзивні контакти, корисну інформацію та можливість отримати гарні відгуки про роботу компанії.

«А якщо ви розвиваєтесь і професійно зростаєте, то Асоціація стане для вас ще й джерелом отримання людського ресурсу», — підсумував Денис Бугай.  

Про людський ресурс говорили й інші спікери. Так, співзасновник та директор ILTI, доктор юридичних наук, професор Національного юридичного університету ім. Ярослава Мудрого Ольга Сімсон наголосила, що основним продуктом її компанії є персонал.

«Неформальна освіта і юридичні послуги на зіткненні права, ІТ та креативних індустрій дають можливість сформувати якісно нові кадри на ринку», — зауважила Ольга Сімсон.

Інновацій у праві торкнулася друга сесія, яку модерував Дмитро Форемний, представник Гаазького інституту інновацій у праві (HiiL), Innovation Justice Agent.

Олег Смотров, виконавчий директор компанії «Дом Юриста», презентував у межах цієї сесії проект Domjurista Analytics від «Дом Юриста» — перший в Україні сервіс на основі обчислювального інтелекту, який прогнозує результати рішень судових спорів.

Микита Підгайний, юрист проекту OpenDataBot, CEO Bot&Partners, навчив учасників форуму користуватися системою «Бабуся» від OpenDataBot — пошуком по Реєстру судових рішень.

А Андрій Грищук розповів про свій проект VKURSI — це платформа, яка об’єднує відкриті дані, сучасні технології, юридичну експертизу та кінцевих користувачів (аналіз судових рішень, перевірка контрагентів, аналітика, комунікація online тощо).

Тему сучасних технологій у юриспруденції порушили невипадково саме в Харкові. За словами Романа Чумака, Голови Відділення АПУ в Харківській області, керуючого партнера ЮК «Арес», процеси розвитку бізнесу відбуваються дуже динамічно, тож якщо компанія не буде змінюватися, то втратить частину клієнтів:

«Харків традиційно є одним із лідерів серед українських міст по технологіях, у нас найбільший інкубатор програмістів, і тому інформаційні технології повинні застосовуватися у праці юриста. У нас була ціла інформаційна панель, присвячена цьому, ми розглядали питання різних стартапів і презентували стартапи, які пов’язані саме з юриспруденцією. Також Харків є одним з найбільших студентських міст, у нас дуже багато студентів-юристів, які потім отримують дипломи, роз’їжджаються по всій Україні, працевлаштовуються, тому від якості юридичної спільноти в Харкові залежить те, якою буде юридична спільнота по всій Україні, бо у нас тут «кузня кадрів» для юриспруденції. Багато харківських фірм, що виходять на київський ринок, розвивають і харківський ринок, тому ми багато уваги приділяємо роботі з молоддю. Отже, потрібно впроваджувати нові стандарти і запроваджувати їх у діяльності юристів та роботі адвокатів», — вважає Роман Чумак. 

«Насправді робота з персоналом в юридичних компаніях — це щонайменше 50% успіху компанії. Бо  саме від юристів, від наших співробітників залежить успіх і комунікація з клієнтами і виграні справи. Тому сьогодні дуже важливо обговорити ці питання», — розповів модератор сесії, яка стосувалася підбору персоналу, член Правління АПУ, керуючий партнер АО «Шевердін і партнери» Максим Шевердін.

Доповідь про теорію поколінь як один із чинників успішної побудови роботи всередині фірми представив Вадим Гуменюк, голова Ліги студентів АПУ (2017 — 2018), консультант податково-юридичного департаменту КПМГ-Україна. Він розповів, чому молодь із «покоління Z» (до 21 року) є настільки вимогливою в пошуку роботи і що надає самовпевненості «поколінню Y» (до 35 років), а також як людям, старшим за 35 («покоління Х»), співпрацювати з молоддю, щоб не конфліктувати і робити спільну справу. 

Серед новітніх підходів до кадрової політики окремо слід виділили систему управління під назвою «холократія». З особливостями організаційної структури компанії в руслі холократії учасників форуму ознайомили партнер Axon Partners Оксана Кобзар та Богдан Дучак.

«Холократія — це система повного дотримання конституції правил компанії. Свобода означає відповідальність. Безініціативних людей такий підхід відштовхує. Найцінніше, що дає холократія — довіра. Вона вчить займати позицію так, щоб не захищатися, розвиває в людині всі необхідні якості, щоб стати особистістю, яка здатна реалізувати свій потенціал в повному обсязі. Холократія — це прозорість: кожен повинен знати, чим займаються всі, і всі знають, чим займаєшся ти. Це служіння великим цілям компанії», — такі тези широко пояснила Оксана Кобзар, і вони викликали неабияку зацікавленість слухачів.  

Більше фото: https://uba.ua/ukr/gallery/406/

У вас є цікава ідея заходу?