20 листопада 2009
Відбулося чергове засідання Форуму партнерів Асоціації правників України
КИЇВ - 2 квітня 2009 року. У київському ресторані «Спотикач» відбулося чергове засідання Форуму партнерів Асоціації правників України.
На порядку денному заходу традиційно були поставлені питання, що стосуються діяльності юридичних фірм, зокрема, в сферах розвитку бізнесу. Серед питань, що були обговорені протягом зустрічі - питання матеріального забезпечення партнерів у періоди вимушеної непрацездатності: у випадку хвороби, вагітності, виходу на пенсію. В рамках дискусії учасники зустрічі вирішували чи повинна юридична фірма брати на себе зобов'язання по матеріальному забезпеченню партнерів у ці періоди та у якому обсязі. Учасники Форуму погодились, що відповідь на це питання залежить від порядку розподілу «партнерських» у компанії. У випадку, якщо розподіл «партнерських» відбувається фіксованим чином - це впливає на розмір «заробітної платні» та обмежується тільки фіксованою сумою. При цьому в партнерській угоді повинні бути відображені умови «не працювати й одержувати». Наприклад, у випадках вагітності, хвороби, «творчої відпустки». Проте, партнерами, що взяли участь у форумі, був проголошений принцип людського відношення, тому що від зазначених випадків не застрахований ніхто. Була підтримана необхідність прописати принцип «людського відношення» в партнерській угоді, а саме строки та умови при яких компанія бере на себе матеріальне забезпечення партнера. Також присутні приділили увагу цілям та способам ведення PR-компаній у період кризи. Партнери обговорили доцільність та межі застосування двох найбільш поширених підходів до здійснення PR, які базуються на скороченні та збільшенні PR-бюджетів. Так, великі юридичні фірми не зменшили статтю витрат на PR. На думку Олега Макарова, керуючого партнера АК «Василь Кисіль та партнери», якщо у компанії діють великі ставки , підтримка вартості бренду має проводитись на постійній основі. За загальною думкою, зниження PR-бюджету – це останнє, що треба робити у кризовій ситуації. Присутні погодились, що зараз на перший план виходить зважене цільове використання спеціалізованих видань для просування своїх услуг. При цьому, головний фактор у визначенні стратегії співпраці зі СМІ – цілі, які ставить перед собою юридична фірма. Особлива увага учасників була присвячена гонорарній політиці юридичної фірми в період кризи. З цього питання було висловлено дві протилежні думки. Думка, яку аргументував Ілля Костін, старший партнер ЮК «Правовий Альянс», ґрунтується на тому, що важкі часи треба переживати разом з клієнтом, тому не виключається можливість зменшення гонорарів Але цей підхід може бути застосований лише до системних та адекватних клієнтів, з якими можливо вести діалог та підняти ставки, коли криза закінчиться. Протилежну думку висловили Олег Макаров та Валентин Загарія, зазначив, що зменшувати ставки не можна. Пан Макаров також запропонував змінити систему білінгування, зокрема не зазначати час переговорів з партнерами та час у дорозі, та обов’язково повідомити про це клієнта. В ході зустрічі були обговорені шляхи реформування та подальшого просування Форуму партнерів Асоціації правників України. Старший партнер Юридичної компанії «Правовий Альянс» Ілля Костін, який напередодні рішенням Правління Асоціації правників України був обраний координатором Форуму партнерів АПУ, запропонував деякі кроки щодо вдосконалення роботи Форуму, серед яких розробка Положення про Форум партнерів АПУ, затвердження плану діяльності, а також розміщення на Веб-сайті АПУ окремого розділу, присвяченого діяльності Форуму партнерів. Відтепер засідання Форуму стають регулярними та будуть проходити кожен другий четвер місяця.