Відбулося розширене засідання Комітету з транспортного права АПУ
ОДЕСА — 10 лютого 2012 року. Приводом для розширеного засідання Комітету з транспортного права стало прийняття Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення підсудності справ про арешт на морські судна», яке відбулося наприкінці грудня минулого року. Закон набере чинності 16 травня 2012 року, одночасно із Міжнародною конвенцією з уніфікації деяких правил щодо накладення арешту на морські судна, більш відомою як «Брюсельська конвенція 1952 року». Тож, морські юристи зібралися, щоб обговорити нові правила арешту морських суден в Україні.
Модераторами засідання виступили Артем Волков, голова Комітету з транспортного права АПУ, старший юрист ЮФ «АНК», та Артем Скоробогатов, Міжнародна юридична служба.
На початку засідання присутнім представили нового голову Комітету з транспортного права, яким за результатами електронного голосування став Артем Волков. Після цього новообраний голова звернувся до присутніх із вступним словом, в якому підкреслив актуальність обраної теми для першого засідання Комітету у 2012 році.
Співмодератор засідання Артем Скоробогатов у своєму виступі запропонував обговорити такі питання: до якого суду (господарського чи районного) слід звертатися із заявою про арешт судна; який процесуальний документ (позовну заяву, клопотання чи заяву про арешт) слід подавати до суду; які строки розгляду заяви про арешт судна; чи дозволяється подання до суду заяви про арешт судна до заходу судна до порту; які судові витрати виникають у зв’язку з поданням заяви про арешт; які вимоги до оформлення документів (додатків), враховуючи терміновість питання арешту, та яка процедура звільнення судна з-під арешту. Запропоновані до обговорення питання викликали жваву дискусію серед присутніх. В обговоренні питань, пов’язаних з арештом морських суден, взяли участь Андрій Шашорін (ЮФ «Ремеді», м. Санкт-Петербург), Андрій Мащенко (ЮФ «МБЛС», м. Маріуполь), Вагіф Малаєв (ЮФ Lexcellence, м. Одеса), адвокат з Одеси Володимир Косарев, професор Одеського національного морського університету Олександр Балабанов, партнер Міжнародної юридичної служби Микола Мельников, керуючий партнер ЮФ «B&B» Валерій Богданов, керуючий партнер ЮФ «Картузов та Партнери» Михайло Картузов, керуючий партнер ЮФ «Юрлайн» Володимир Зубар та інші.
Учасники дискусії дійшли висновку, що загалом прийняття Закону про внесення змін до процесуального законодавства з питань арешту суден та приєднання до Брюсельської конвенції є позитивним кроком, оскільки дозволить на законних підставах отримувати забезпечення морських вимог у вигляді арешту суден під іноземним прапором. Водночас, потребує окремого врегулювання процедура розгляду заяв про арешт морських суден, який є специфічним засобом забезпечення морських вимог. За таких обставин члени Комітету з транспортного права вирішили звернутися до Президента АПУ із пропозицією зробити офіційну заяву, а також направити офіційні звернення Асоціації до профільного Комітету Верховної Ради з проханням про внесення змін до законодавства з метою вдосконалення порядку арешту морських суден та до Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних та кримінальних справ щодо видання узагальнення судової практики з цього питання.
Асоціація правників України висловлює подяку партнеру Комітету з транспортного права ЮФ «АНК».