Всі записи вебінарів від АПУ можна переглянути за посиланням. Підписуйтеся на наші сторінки сторінках у мережах Facebook, Youtube, Instagram, LinkedIn, а також Телеграм-канал АПУ та слідкуйте за оновленнями на нашому сайті. Про всі оновлення ми повідомляємо в режимі реального часу.
Підсумки онлайн-зустрічі з Данилом Гетманцевим
КИЇВ – 16 червня 2020 року. В межах серії вебінарів із високопосадовцями Асоціації правників України відбулася онлайн-зустріч із Головою Комітету ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики – Данилом Гетманцевим. Модерувала обговорення Тетяна Лисовець, адвокатка, старша партнерка АК «Соколовський і партнери». До вашої уваги – головні тези обговорення.
№466/1210
Щодо затримки із підписанням законопроєкту №1210, пан Гетманцев розповідає – справді, через Офіс Президента документ проходив довше, ніж через Верховну Раду України. На думку депутата, причиною стала абсолютна відсутність віри Офісу в кінцеве прийняття законопроєкту в цілому. Проте, без огляду на всі бар’єри, складності, компроміс було віднайдено. При цьому, більшість критиків, за словами пана Гетманцева, законопроєкт навіть не читали, хоча засуджували його публічно.
А от щодо змін, які ще належить прийняти до Закону, спікер зауважив – вони не є суттєвими, адже вже зараз документ є предметно допрацьованим. Серед таких, перенесення КіК-ів на рік – перший звіт буде подаватися у 2023 році. Відповідно, строки на пільгову ліквідацію КіК-ів також будуть перенесені.
Також будуть пом’якшені умови щодо ділової цілі – залишиться вона тільки для низки операцій із офшорними юрисдикціями. Крім цього, планується внесення норми щодо відсутності впливу факту встановлення вини в межах податкових відносин на інші.
«Ми потребуємо не запровадження нового, а системного вдосконалення наявного законодавства»
Комплексна реформа податкового законодавства: коли очікувати?
На думку депутата, наявний Податковий кодекс вельми прийнятний. Так, новації, за словами пана Гетманцева, потрібно впроваджувати за наявності нагальної потреби – наразі ж вона відсутня. Разом із тим, нічого не заважає поступовому, точковому покращенню вже наявного законодавства: зокрема, норми щодо акцизних марок. Серед нагальних для змін потреб, Голова Комітету виокремив дві лінії: оподаткування прибутків і місцеві податки. Остання, за його словами, потребує повноцінного, системного реформування, успішність якого побудована на трьох стовпах: поступовості, своєчасності та виваженості.
Реформа податкової служби
Вона, за словами Данила Гетманцева, триває – всі законодавчі зміни, необхідні для реалізації єдиної митної та податкової осіб вже прийняті. Разом із тим, він підкреслив:
«Я б не покладав надії на сам факт наявності єдиної юрособи – він не є гарантією успішного задоволення потреб бізнесу чи юрспільноти. Ключову роль тут грає саме податкова політика – керівна ланка податкової служби має якісно виконувати свою функцію та відповідати високим стандартам». Останнього можна досягти виключно кропіткою роботою – над кожним наявним кейсом і проблемою.
Критерій ризикованості
Тут Тетяна Лисовець нагадала, що наразі однією з ключових для бізнесу проблем є віднесення платників ПДВ до таких, що відповідають критерію ризикованості. Так, вони потрапляють в жорсткі рамки та втрачають можливість надалі працювати з контрагентами. В свою чергу, щодо можливості виправлення такої ситуації шляхом внесення відповідних змін до Податкового кодексу, пан Гетманцев нагадав історію введення процедури. Так, перший варіант системи, передбачав саме її – врешті, зупинилася ціла низка галузей промисловості, а скарг від бізнесу було значно більше. На думку Голови Комітету, наявна система є найкращим з поки наявних варіантів, проте робота над його вдосконаленням згодом буде тривати.
Податкова міліція: що далі?
Данило Гетманцев зауважив, що зміни заплановано, а відповідні законопроєкти вже перебувають на розгляді Комітету. Крім того, вже наявний третій, альтернативний документ, який, за словами спікера, поєднує «найкраще від обох проєктів». Він підкреслив, що необхідність створення органу окреслена навіть меморандумом з МВФ, а жодних перешкод для її втілення немає.
Наостанок, Голова Комітету ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики відповів на запитання від глядачів.