Знак якості. Гадомські тексти або «2 години про лаконічність»

КИЇВ — 23 жовтня 2019 року. У межах проекту АПУ&«Таблеточки» відбувся майстер-клас від Діми Гадомського, головного редактора Спілки мертвих юристів, співведучого «ВІДПОВІДНО ДО, ЗГІДНО З (ВДЗЗ)», Equity Partner, Attorney-at-law Axon Partners, та Дарини Даниленко, керівниці з комунікацій Opendatabot, про якісні юридичні тексти. Захід зібрав 15800 гривень для благодійного фонду. 

«Деякі люди переконані, що якщо вони одягли костюм та складно розмовляють, то вони юристи».

Спікери пояснили, чому це не так. Ми зібрали головне з їхнього виступу.

Діма Гадомський Х Карго текст

Скорочуйте. Студентам можна вибачити тонну тексту, юристам — ні. «Якщо ви не задихнетеся до кінця речення, все ок. А інакше — треба різати».

Стоп-слова. З їх допомогою відкидайте зайве та пам’ятайте: важливо вміти вчасно зупинитися.

Пам’ятайте. Якщо ти сказав дурню* — на це вкажуть. Якщо ти кажеш дещо розумне, обов’язково знайдеться той, хто скаже, що ти погана людина**. «Це реальність, і з цим треба вміти працювати, адже у маркетингу потрібно не лише генерувати тексти, їх  необхідно ще й продати».

Чому ми так пишемо тексти? «Судячи з того, як ми це робимо, — задля того, аби укластися у ліміт знаків».

Дарина Даниленко Х Текст здорової людини

99% нечитабельних текстів. Юристи хочуть здаватися серйозними, тому пишуть серйозні тексти:

«Ми часто забуваємо про те, що та кому пишемо. Позбавляйтеся психологічних блоків та розповідайте читачеві про будь-що, як власному другу». Маніфест зрозумілого юриста, заснований спільно з Яною Собко, редакторкою неформатного юридичного видання Lойер та Вікою Папаригою, комунікаторкою Bot&Partners, допоможе пришвидшити цей процес.

Юрист зрозуміє дитину. Дитина не зрозуміє юриста. Якщо Вас розуміє дитина, Ви людина і Ви нормально пишете.

Головне → другорядне — головний принцип побудови структури тексту.

Просто Діма Гадомський

«Чому юристи так пишуть».

Теорія 1. «Юрист не здатний визнати, що не розбирається у питанні, але намагається справити враження розумної людини». Говоріть лише про те, у чому Ви розумієтеся.

Теорія 2. «Юристи намагаються приховати суть за стіною текстового сміття».

#Пафос або Пшонка-тексти. «Взагалі пафос — це виключна риса юристів. Та от у соціальних мережах він взагалі не пробачається — там такі тексти особливо виділяються. По-перше, там завжди 0 лайків…».

Дарина Даниленко Х Сенси

І що/Навіщо? Перш ніж щось сказати, подумайте, чи воно того варто. 

Чесність та якість — ключове у комунікаціях. Створення продукту за принципом «аби було» є неприйнятним.

Діма Гадомський Х Поради для соцмереж

#СексіПідводка для текстів у соціальних мережах. Супровідний текст має бути симпатичним.

#ШутітьНільзя. «Існує теорія, що наявність почуття гумору = невразливість. Заборони для жартів немає, це варто робити, але у межах золотої середини».

*редакція Асоціації правників України

Ми нагадуємо, що наступний захід у межах співпраці АПУ&«Таблеточки» відбудеться 31 жовтня. Напередодні Хелловіну Іван Ліщина, заступник Міністра юстиції України — Уповноважений у справах Європейського суду з прав людини, розповість про захист державних інтересів у стилі фанк. Детальніше — за посиланням

 

Do you have an interesting idea for an event?