Нові аспекти регулювання реклами

Програмою засідання було передбачено висвітлення таких питань як відмінності політичної реклами від соціальної та комерційної реклами, проблеми застосування частини 27 статті 71 Закону України "Про вибори народних депутатів України" щодо притягнення ЗМІ до відповідальності за розміщення рекламних матеріалів з порушенням частин 5 і 9 статті 71 Закону України "Про вибори народних депутатів України" та практика застосування положень цього закону у період виборчої кампанії 2006 року.

    Відкриття засідання та початок його роботи було покладено на модератора, Голову Комітету з телекомунікацій, ЗМІ та ІТ, медіа адвоката АК «Кононов і Созановський» Наталію Суботу.

    На думку Наталі Суботи, визначальним положенням, що було внесене у Закон України "Про вибори народних депутатів" є доповнення частини 1 статті 66 реченням: "передвиборча агітація – це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати "за" чи "проти" певного суб’єкта виборчого процесу". Це положення дозволяє відмежувати політичну агітацію від інших матеріалів, зокрема, від інформаційних матеріалів ЗМІ. Також Закон було доповнено пунктом 27 до статті 71, яким передбачається, що ЗМІ звільняється від відповідальності за зміст передвиборчої агітації, яка була розміщена замовником, крім випадків зазначених частинами 5, 9 статті 71. Ці революційні зміни дали можливість запобігти тиску на ЗМІ, які за дії попередньої редакції закону фактично позбавлялись права інформувати громадян про хід виборчої компанії, оскільки всі повідомлення ризикували бути віднесеними до передвиборчої агітації.   

    Тетяна Візантій, юрист юридичної фірми "Варламов і партнери" в своєму виступі провела порівняльний аналіз між політичною, соціальною і комерційною рекламою. Це значною мірою допомогло присутнім  з’ясувати суть політичної реклами та її відмінність від інших видів передвиборчої агітації. Як зазначила Т. Візантій «…Законом України "Про вибори народних депутатів" частиною 3 ст. 66 встановлено, що політична реклама це – одна із форм політичної агітації, що оплачена за рахунок коштів партії, розміщена за допомогою рекламних засобів і спонукає виборців голосувати "за" або "проти" певного суб’єкта виборчого процесу. До політичної реклами належить використання символіки та  логотипу, повідомлення про підтримку партією суб’єкта виборчого процесу, або підтримка кандидатом у депутати публічних заходів чи привернення до участі у таких заходах політичної партії…». Таким чином, внесені зміни до Закону пояснили для ЗМІ порядок застосування вказаного закону на практиці та чітко визначили термін "політична реклама", чого не було у попередній редакції Закону, яка була чинна під час попередніх виборів.

    Практичним досвідом застосування положень Закону України "Про вибори народних депутатів України" у період виборчої кампанії 2006 р. з колегами поділився Тарас Шевченко, директор Інституту медіа права, Голова Незалежної експертної ради з питань діяльності мас-медіа під час виборів. На сьогодні Незалежна експертна рада підготувала 7 висновків з питань застосування Закону, відповідності матеріалів політичної реклами чинному законодавству, які є першими в Україні зразками публічних оцінок агітаційних матеріалів.

    Час відкритого засідання швидко минув і тому Наталією Суботою було вирішено продовжити обговорення деяких питань на поточних засіданнях Комітетів.

Do you have an interesting idea for an event?