Юридичні особливості у сфері кіберспорту
КИЇВ — 21 березня 2019 року. Комітет з питань телекомунікацій, інформаційних технологій та Інтернету АПУ та Комітет зі спортивного права провели засідання, під час якого обговорили юридичні особливості у сфері кіберспорту.
У 2009 році була створена українська команда з кіберспорту Natus Vincere («Народжені перемагати»), яка сьогодні є однією з найпопулярніших команд світу. Член правління Федерації кіберспорту України Максим Беднарський зауважив, що змагання з цього виду спорту проводяться в усіх містах України, крім Криму та Луганської області. Задля покращення навиків гравців-аматорів було проведено 50 турнірів у 2018 році по Україні. Це свідчить про те, що кіберспорт у нашій країні розвивається — зазначив пан Максим.
Завдяки перемогам у змаганнях шість українських кіберспортсменів стали мільйонерами. За словами Максима Беднарського, кіберспорт можна порівняти з грою в шахи. Спікер вважає, що саме вони лежать в основі однієї з найпопулярніших кібердисциплін Dota 2. Після отримання Федерацією кіберспорту статусу Всеукраїнського органу було проведено турніри: Counter-Strike і Hearthstone.
У турнірі СНД — Electronic Sports League (ESL) щорічно розігрується більше мільйона доларів. Варто зауважити, що великий внесок у кіберспорт СНД зробив український проект StarLadder.
Антон Сотір, юрист у сфері міжнародного спортивного права та кіберспорту ЮФ Kellerhals Carrard, Лозанна, Швейцарія, розповів, що у Лондоні 2016 року було утверджено антидопінговий кодекс, оскільки гравці вживали препарати, що посилювали стресостійкість та концентрацію.
У свою чергу, Іларіон Томаров, радник, керівник практики інтелектуальної власності ЮФ «Василь Кісіль і Партнери», розглянув image rights, що у перекладі означає «право на образ». Image rights забороняє використовувати будь-які особисті дані, наприклад: імена, прізвища, підписи, фото, голоси тощо. За статтею 308 Цивільного кодексу України, де мова про необхідність отримувати згоду на використання зображення громадянина. Його власниками можуть бути як фізичні обличчя (в основному, спортсмени), так і юридичні та навіть вигадані персонажі.
Засновник і партнер studydive.com Олексій Колчанов наголосив, що єдине, що пов’язує кіберспорт та класичний спорт — це ігровий дух та бажання вдосконалення своїх навичок у будь-якому місці у будь-який час!