Верховна Рада України провалила законопроект щодо скасування мораторію на банкрутство підприємств паливно-енергетичного комплексу
КИЇВ — 01 листопада 2011 року. Верховна Рада України повернула суб’єкту законодавчої ініціативи — Кабінету Міністрів України — проект Закону № 9057, яким передбачалося скасувати мораторій на банкрутство підприємств паливно-енергетичного комплексу. Проект було ініційовано Асоціацією правників України та подано до Парламенту Кабінетом Міністрів України на виконання відповідного доручення Президента України.
Таким чином, всупереч позиції Президента України, Кабінету Міністрів України та Асоціації правників України Парламент відмовився скасувати антиконституційний мораторій на примусове стягнення боргів з підприємств паливно-енергетичного комплексу.
Не погоджуючись із такою позицією Парламенту, Асоціація правників України збирається ініціювати звернення до Конституційного Суду з метою визнання таким що не відповідає Конституції України (неконституційним) мораторію на банкрутство підприємств паливно-енергетичного комплексу та примусове стягнення з таких підприємств боргів.
Нагадуємо, що на початку цього року Асоціація правників України (АПУ) направила листа до Президента України з пропозицією подати на розгляд до Верховної Ради України проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу» (щодо скасування мораторію на погашення заборгованості).
Законопроект був розроблений провідними спеціалістами галузі, які входять до складу Ради Комітету з конкурсного права АПУ.
16.08.2011 р. на виконання доручення Президента України № 1-1/172 від 28.01.2011 р. Кабінетом Міністрів України проект Закону зазначеної спрямованості подано на розгляд Верховної Ради України, який зареєстровано під № 9057. Законопроектом передбачається скасування з 1 січня 2012 року мораторію на примусове стягнення заборгованості з підприємств паливно-енергетичного комплексу.
Проект Закону № 9057 отримав схвальну оцінку та був рекомендований до прийняття Головним науково-експертним управлінням Верховної Ради України та профільним Комітетом Верховної Ради України з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки.