Комітет з медичного права АПУ планує вдосконалити законодавство у сфері реклами медичних послуг

КИЇВ — 27 вересня 2012 року. Правління Асоціації правників України (АПУ) підтримало резолюцію Комітету АПУ з медичного права щодо необхідності вдосконалення законодавства, що регулює рекламу медичних послуг.

Зазначена резолюція підготовлена за результатами засідання Комітету з медичного права, яке відбулося 25 червня 2012 року та було присвячене юридичному аналізу реклами медичних послуг.

Під час обговорення експерти констатували той факт, що Закон України «Про рекламу», хоча і регулює питання, пов’язані з рекламою лікарських засобів, однак залишив поза увагою рекламу власне медичних послуг. Водночас, таке рекламування нерідко відбувається з порушенням вимог законодавства.

У зв’язку з цим члени Комітету та експерти, які взяли участь у засіданні, зокрема, голова Громадської ради при Міністерстві охорони здоров’я України Олег Мусій, віце-президент Всеукраїнської ради захисту прав та безпеки пацієнтів Євген Найштетік, голова Правління Союзу споживачів медичних послуг, лікарських засобів та виробів медичного призначення Владислав Онищенко та інші погодили низку заходів та пропозицій задля покращення ситуації у сфері реклами медичних послуг. 

Серед першочергових заходів щодо вдосконалення законодавства про рекламу медичних послуг, лікарських засобів та виробів медичного призначення Комітет пропонує зобов’язати рекламодавця надавати підтвердження якості медичних послуг, які будуть рекламуватися, пакетом документів, який подається виробнику реклами, та наділити Міністерство охорони здоров’я України повноваженнями щодо контролю за змістом такої реклами.

Також, на думку експертів, потребують вдосконалення вимоги реєстрації та перереєстрації лікарських засобів і процедура рекламування біологічно активних добавок, які досить часто рекламуються як лікарські засоби, що вводить в оману споживачів.

Не оминули увагою юристи також і питання інтелектуальної власності. Так, досить часто трапляються випадки реєстрації слоганів, які містять недостовірну інформацію або вводять в оману споживачів. А у подальшому вони використовуються у рекламі лікарських засобів та медичних послуг.

У зв’язку з цим юристи пропонують чітко визначити критерії реєстрації торгових марок, що подаються медичними та фармацевтичними підприємствами, та внести зміни до статті 21 Закону України «Про рекламу» щодо обмеження розміщення в рекламі лікарських засобів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації знаків для товарів і послуг, які містять твердження щодо якості, безпеки, надійності, ефективності та інших характеристик лікарських засобів без висновку уповноваженого органа у сфері охорони здоров’я про відповідність інформації, зазначеної у цих знаках для товарів і послуг, дійсності.

Надалі Комітет АПУ з медичного права під керівництвом голови Комітету з медичного права, директора ЮК «МедАдвокат» Олени Беденко-Зваридчук планує розробити відповідні пропозиції та зміни до законодавства і закликає усіх членів Комітету брати участь у цьому процесі. 

На фото: учасники засідання Комітету з медичного права 25 червня 2012 року.

У вас є цікава ідея заходу?