Шахрайство 2020: результати дослідження від YouControl

2021-01-19

КИЇВ — 19 січня 2021 року. Підбиття підсумків — важлива частина планування подальшого вектора руху. Особливо цінною для компанії, при цьому, є й нагальна інформація щодо наявних і потенційних контрагентів для попереднього запобігання можливим проявам шахрайств. Для цього команда YouControl провела дослідження «Перевірка контрагента: особливості та тренди» на основі результатів опитування серед користувачів системи. 

498 респондентів, серед яких директори компаній, керівники та співробітники служб безпеки, представники юрдепартаментів і підрозділів, фінансових відділів і бухгалтерій, аудитори, представники органів влади та самозайняті особи, розповіли про те, яким видався 2020 рік у комплаєнсі: 1. як саме користувачі перевіряли контрагентів, 2. які порушення помічали та 3. які плани щодо комплаєнсу мають на новий рік. 

Трохи про результати

Виявилося, що 2020 минув для компаній відносно стабільно з точки зору кількості шахрайств. Понад третина респондентів зазначила, що їх кількість залишилися на рівні 2019 року. Про зростання кількості негативних ситуацій розповіли 20% опитаних, а понад 10% — про їх зменшення. 

При цьому, більшість постраждалих від шахраїв винними у неправомірних діях вважають клієнтів.

Серед найпоширеніших проблем, які вказували на неблагонадійність партнерів та клієнтів, респонденти виокремили:

А от серед найпоширеніших втрат опитувані виокремили: час, гроші та клієнти, зірвані угоди, судові стягнення та репутаційні втрати. 

Крім того, за результатами дослідження YouControl значно зріс рівень кіберзлочинності — на 66%. 

Данило Глоба, керівник юридичного департаменту YouControl, коментуючи результати дослідження зауважив, що співпраця з шахрайськими, фіктивними та іншими такого роду контрагентами може загрожувати серйозними втратами для бізнесу: 

«До очевидних негативних наслідків ризикової діяльності — втрати фінансових коштів та інших активів (скажімо, нерухомості чи часток в інших бізнесах) — можуть додаватися ще й репутаційні наслідки. Це може виражатися у втраті довіри клієнтів, партнерів, що, у свою чергу, веде до зриву контрактів і втрати частини прибутку. Бізнес має всі ризики стати «токсичним». Присутність бренду в скандальних «зашкварних» історіях, розслідуваннях ЗМІ чи ГО найімовірніше призведе до різного роду збитків, дестабілізації бізнесу, втрати доброго імені. Особливо це стосується компаній, залучених до міжнародного бізнесу.  Залежно від правової кваліфікації участі в фіктивному бізнес-проєкті щодо вашої компанії можуть бути ініційовані навіть заходи кримінально-правового характеру».

Детально ознайомитися з результатами дослідження можна за посиланням.

НАГАДАТИ ПАРОЛЬ