Реформування вищої юридичної освіти в Україні: підсумки слухання в Комітеті ВРУ

2020-11-18

КИЇВ 18 листопада 2020 року. 11 листопада в Комітеті Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій в онлайн-режимі відбулися слухання на тему «Реформування вищої юридичної освіти в Україні: проблеми та перспективи». Метою слухань стало обговорення проєкту Концепції розвитку юридичної освіти. В дискусії взяли участь понад 130 представників усіх стейкхолдерів правничої освіти. Серед них — член Правління Асоціації правників України, координатор Комісії АПУ з питань удосконалення юридичної освіти, партнер LCF Law Group Максим Шевердін, який розповів нам про головні підсумки заходу.

Нагадаємо, що в березні поточного року АПУ підтримала проєкт Концепції та закликала до його найшвидшого затвердження для подальшого реформування правничої освіти в Україні та підвищення її якості.

— Впродовж двогодинної дискусії аналізували ключові ідеї проєкту Концепції, основні етапи її впровадження та індикатори досягнень. Учасники слухань визначили, що основною проблемою юридичної освіти наразі є невідповідність змісту та якості підготовки в правничих школах сучасним вимогам роботодавців і суспільства.

Найактивніше обговорювалося питання можливості впровадження наскрізної магістратури, Єдиного державного кваліфікаційного іспиту, співвідношення спеціальностей 293 «Міжнародне право» та 081 «Право», перспективи скасування заочної форми навчання та доцільність підготовки правників закладами вищої освіти зі специфічними умовами навчання (відомчі виші МВС, ДФС тощо).

Комісія Асоціації правників України з питань удосконалення юридичної освіти підготувала коментарі з пропозиціями та зауваженнями до проєкту Концепції. Крім цього, Комісія запропонувала додати до проєкту такі положення:

— забезпечення незалежності органів студентського самоврядування в правничих школах;

— унеможливлення впливу адміністрації правничої школи на вибори в органи студентського самоврядування;

— забезпечення гарантій свободи діяльності студентського самоврядування;

— забезпечення підготовки базових навичок оперування сучасними технологіями, необхідними у практичній діяльності правника.

Загалом, Асоціація правників України підтримує проєкт Концепції та визнає необхідність реформування юридичної освіти. Ми висловлюємо надію, що Концепція буде затверджена, а члени Асоціації готові долучатися до її реалізації.

НАГАДАТИ ПАРОЛЬ