Відкрите звернення АПУ щодо проекту Кодексу з питань банкрутства

2018-10-01

КИЇВ — 01 жовтня 2018 року. Асоціація правників України підтримує напрацьований робочою групою до другого читання проект Кодексу з питань банкрутства (реєстр. №8060 від 26.02.2018) та звертається до народних депутатів України із закликом підтримати законопроект у другому читанні та загалом.

Асоціація правників України є провідною правничою спільнотою, метою якої є впровадження принципу верховенства права та підвищення рівня правосвідомості.

Асоціація об’єднує більше 6 тисяч правників, зокрема арбітражних керуючих, адвокатів, представників юридичного бізнесу, які здійснюють свою діяльність у сфері банкрутства та беруть активну участь у реформуванні цієї сфери.

Так, представники Асоціації разом із представниками Комітету з питань економічної політики Верховної Ради України, Міністерства юстиції України, Міністерства економіки та торгівлі України, Міжнародного валютного фонду, Світового Банку, Проекту ЄС «Право-Justice», Незалежної асоціації банків України, Спілки Українських Підприємців, Центру комерційного права, іншими міжнародними та національними експертами у межах створеної в Комітеті Парламенту з питань економічної політики робочої групи напрацювали узгоджені пропозиції до тексту законопроекту №8060 до другого читання.

Проект запроваджує інститут неплатоспроможності фізичних осіб, усуває проблеми та корупційні схеми, що використовуються сьогодні для зловживань у процедурах банкрутства, та містить прогресивні норми, які враховують останні реформи законодавства з питань банкрутства країн Європейського Союзу.

І. Законопроектом передбачено вирішення довготривалої проблеми неплатоспроможності фізичних осіб, зокрема «валютних позичальників». Запроваджено механізм реструктуризації валютних кредитів на вигідних для позичальників умовах.

ІІ. Пропонується підвищити незалежність арбітражного керуючого, у першу чергу, за рахунок встановлення достатнього рівня винагороди арбітражного керуючого. Арбітражним керуючим пропонується надати повний ідентифікований доступ до всіх державних реєстрів.

ІІІ. Запроваджується саморегулювання професії арбітражного керуючого. Саморегулівна організація отримує значну частину повноважень державного органу з питань банкрутства.

IV. Асоціація рада відзначити позитивні зміни в інституті кваліфікаційного іспиту. У законопроекті передбачено проведення автоматизованого анонімного тестування, що забезпечить його якість і виключить можливість потенційного суб’єктивного впливу.

V. Важливим кроком реформи є започаткування запровадження дієвих механізмів санації боржників, які покликані зберегти існуючий бізнес та врегулювати питання їх неплатоспроможності. Також проектом встановлено, що перехід до процедури санації можливий лише за умови затвердження судом плану санації, що усуне проблему тривалості провадження у багатьох категоріях справ про банкрутство.

VI. Законопроектом пропонується посилити роль кредиторів та, в першу чергу, забезпечених кредиторів під час провадження у справі про банкрутство, шляхом надання представницьким органам кредиторів реальних повноважень.

VII. Пропонується докорінно змінити процедуру призначення арбітражного керуючого. Так, вирішальну роль у призначенні та відстороненні арбітражного керуючого отримають кредитори, що покликано нівелювати тривалі протистояння між сторонами справи про банкрутство за контроль над боржником та спроби тиску на суд задля призначення конкретних арбітражних керуючих.

VIII. Та чи не найважливіше — проектом Кодексу пропонується запровадити відкриту та прозору систему продажу майна боржників у процедурах банкрутства та запровадження проведення аукціону виключно у формі електронних торгів.

Водночас, Асоціація закликає підтримати окремі положення, які станом на сьогодні дискутуються, а саме: щодо недопущення обмеження винагороди арбітражного керуючого; зміни дефініції з «банкрутства» на «неплатоспроможність», що сприятиме здійсненню господарської діяльності боржників, які не є банкрутами; задля максимальної відкритості електронних торгів — впровадити модель аукціону за принципами «ProZorro.Продажі», що дозволить консолідувати реалізацію практично всіх видів проблемних активів за єдиними правилами.

Також закликаємо підтримати разом із зазначеним законопроектом проект Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо підвищення ефективності процедур відновлення платоспроможності» (реєстр. № 8532 від 18.09.2018), який покликаний підвищити привабливість процедури санації боржника.

Ми наголошуємо на актуальності реформи сфери банкрутства як визначально важливого фактора зміцнення економіки держави та стрімкого підвищення позицій України в рейтингу Doing Business!

У зв’язку з цим Асоціація закликає народних депутатів України якнайшвидше розглянути та підтримати законопроект № 8060 з урахуванням пропозицій робочої групи до другого читання та загалом.

Інші новини

НАГАДАТИ ПАРОЛЬ